Ważne wyceny

ONO
07-12-2007, 00:00

Relacja wartości marki do wartości rynkowej

Spółka Wartość marki Wartość rynkowa Relacja wartości marki i spółki

Amica 192,0 166,9 115,0%

Forte 77,4 152,7 50,7%

Wawel 129,8 416,9 31,1%

Jutrzenka 107,6 443,9 24,2%

Bank BPH 810,1 3408,6 23,8%

Ambra 76,1 340,3 22,4%

Opoczno 122,0 822,5 14,8%

Ruch 188,6 1276,7 14,8%

Śnieżka 101,6 699,4 14,5%

Dębica 142,9 1263,0 11,3%

Orlen 2589,5 23352,9 11,1%

Zelmer 103,0 940,9 10,9%

TVN 698,9 8657,1 8,1%

Sprzedać markę, liczyć zyski? Dziennik „Rzeczpospolita” kolejny raz opublikował „Ranking najcenniejszych polskich marek”. W pierwszej setce aż 30 brandów to nazwy spółek giełdowych. Policzyliśmy relację wartości marki do wartości rynkowej (rezultaty powyżej). Z ciekawszych przypadków — sama marka Amica jest znacznie więcej warta niż jej rynkowa wycena. Blisko jedności jest w przypadku Optimusa, ale on znalazł się poza pierwszą setką zestawienia. Wystarczy więc sprzedać markę, rozdać kasę akcjonariuszom i liczyć zyski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ONO

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ważne wyceny