Wchodzą kulki od Carte d’Or

Magdalena Graniszewska
opublikowano: 12-08-2010, 00:00

Już wkrótce w Polsce pojawią się lodziarnie pod szyldem Carte d’Or. Sieć rozkręca mrożonkowe Jago.

Już wkrótce w Polsce pojawią się lodziarnie pod szyldem Carte d’Or. Sieć rozkręca mrożonkowe Jago.

Na polskim rynku kawiarni oferujących lody pojawi się nowy gracz — Carte d’Or. Tę markę, należącą do koncernu Unilever, wielbiciele lodów znają już od dawna. W sklepach dostępne są bowiem sygnowane nią lody w pudełkach. Teraz pojawią się lokale z lodami sprzedawanymi w kulkach.

— Mamy ambitne plany. Docelowo, czyli w ciągu 5-7 lat, powalczymy o pozycję lidera tego rynku, wycenianego na kilkadziesiąt milionów złotych rocznie — mówi Krzysztof Niebrzydowski, prezes Ice Cafe Concept, która będzie rozwijać sieć lodziarni (Krzysztof Niebrzydowski jest jednocześnie członkiem zarządu giełdowego Jago, które ma 51 proc. udziałów w Ice Cafe Concept).

Na razie liderem rynku jest Grycan, który ma sieć ponad 80 lokali. Za nim plasuje się m.in. Zielona Budka i Nestle.

— Jeszcze w tym roku uruchomimy kilka lokali pod szyldem Carte d’Or Cafe — zapowiada Krzysztof Niebrzydowski.

Nowa sieć nie musi się martwić o pozyskanie dobrych lokalizacji. Z pomocą przyjdą bowiem dwaj udziałowcy — Adam Szczuka i Wojciech Nurek (mają po 24 proc. udziałów), którzy prowadzą już około 20 lodziarni w kilku miastach. Działają pod szyldem Ice Cafe, głównie na zasadzie franczyzy.

— Nasza strategia zakłada przejmowanie lub kupowanie tych lokali, a następnie ich rebranding. Za atrakcyjne uważamy kilkanaście z tych lokali. Wszystkie są rentowne — podkreśla Krzysztof Niebrzydowski.

Lodziarnie pojawią się m.in. w Gdańsku, Poznaniu i Gorzowie. W Warszawie na razie ich nie będzie.Na starcie spółka dostała od udziałowców 100 tys. zł.

— Jeśli do końca roku uda się zrealizować postawione przez zarządem zadania, to nie będzie problemów z pozyskaniem dodatkowego finansowania. Spółka będzie też rozwijać się w oparciu o tanią franczyzę, a w rebrandig lokali i marketing zaangażuje się nasz partner Unilever— deklaruje Krzysztof Niebrzydowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy