Wdrożenie tygodnia Pierwsze koty za płoty: autobus - bilet - telefon

KA
opublikowano: 10-12-2008, 00:00

Bank Handlowy w Warszawie, działający pod marką Citi Handlowy, Polkomtel, operator sieci Plus GSM i agent rozliczeniowy mPay, uruchomiły w warszawskiej komunikacji miejskiej usługę "Płać komórką", która pozwala klientom na płatności za przejazd — przez telefon komórkowy. Aby kupić bilet, nie trzeba będzie już szukać czynnego kiosku ani nawet mieć przy sobie pieniędzy.

Trudno uznać to jednak za szczególną wygodę, skoro niezbędne jest za to posiadanie konta w Banku Handlowym w Warszawie i telefonu w sieci Polkomtel. No i za pomocą telefonu komórkowego można zapłacić tylko za część obowiązujących w Warszawie biletów: 20-, 40-, 60- i 90-minutowe. Sama transakcja zakupu biletu odbywa się poprzez wpisanie w telefon numeru *145*, a potem sześciocyfrowego kodu dla odpowiedniego rodzaju biletu i znaku #. Okazywanie takiego biletu kontrolerowi wymaga z kolei połączenia z bezpłatnym numerem widniejącym na identyfikatorze sprawdzającego bilety.

8 grudnia 2008 r. (pierwszy dzień pracy systemu) sprzedano w ten sposób 115 biletów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane