Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.
Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.
Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.
Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.
"Dziennik Gazeta Prawna" postraszył w ubiegłym tygodniu, że biurom podróży (Triada, Exim Tours, Itaka, Scan Holiday i TUI) zostało bardzo niewiele ofert last minute na wrzesień. Artykuł ostrzegał też, że ceny wyjazdów w pierwszym jesiennym miesiącu są dziś droższe niż przed wakacjami.
Nie brakuje
— Nie brakuje ofert last minute na urlop we wrześniu — uspokaja jednak Łukasz Habaj, wiceprezes Internetowego Centrum Podróży eSKY. pl, które współpracuje ze 113 biurami podróży.
Na tym portalu można znaleźć 10 tys. ofert różnych wariantów wycieczek zagranicznych. Z kolei Enovatis, firma, do której należą portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl, ma na wrzesień tylko dla czterech głównych kierunków (Egipt. Grecja, Turcja i Tunezja) 32,5 tys. ofert, z czego aż 17 tys. to last minute.
— Chociaż ofert we wrześniu jest znacznie mniej niż w sierpniu, co jest związane z końcem sezonu, to ofert last minute przybyło w porównaniu z sierpniem. Dla Grecji jest to 29 proc. całej oferty, a dla Tunezji nawet 84 proc. — podkreśla Michał Pilkiewicz, prezes Enovatisu.
Dlaczego więc biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute na wrzesień?
— Żeby zachęcić klientów do kupna tego, co jest, bez rozglądania się w ofercie — uważa Marcin Przybylski, prezes Travelplanet, giełdowego agenta turystycznego sprzedającego ofertę przez internet, call center i punkty obsługi klienta.
Z taką oceną touroperatorów nie zgadza się Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki.
— To nie tak. W internecie może być dużo tanich ofert. Klient ma prawo kupić wyjazd przez internet, a może przez agenta — to jego decyzja. Tak samo, jak przy kupowaniu w salonie, supermarkecie i na bazarze — ceny i jakość usługi będą różne — twierdzi Jan Korsak.
Przedstawiciele portali internetowych nie zgadzają się również z tezą, że wyjazdy wrześniowe są teraz droższe niż jeszcze kilka miesięcy temu.
— Wbrew informacjom, które pojawiają się na rynku, klienci nie mają czego się obawiać, jeśli chodzi o ceny wrześniowych wyjazdów. Wprost przeciwnie, wycieczki są obecnie tańsze niż w szczycie sezonu i w cenach nadal obserwujemy tendencję spadkową — mówi Łukasz Habaj.
Wrześniowe cięcia
Marcin Przybylski przewiduje wręcz, że we wrześniu touroperatorzy jeszcze bardziej obetną ceny.
— Ze względu na zamknięcie lotniska Okęcie przez trzy pierwsze weekendy września biura podróży będą się bronić rękami i nogami przed utratą klientów — zapowiada Marcin Przybylski.
Podpis: MAG