We wrześniu wakacje będą tanie

MAG
opublikowano: 31-08-2010, 00:00

Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.

Biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute. To nieprawda, przeceny są i będą — uspokajają portale.

"Dziennik Gazeta Prawna" postraszył w ubiegłym tygodniu, że biurom podróży (Triada, Exim Tours, Itaka, Scan Holiday i TUI) zostało bardzo niewiele ofert last minute na wrzesień. Artykuł ostrzegał też, że ceny wyjazdów w pierwszym jesiennym miesiącu są dziś droższe niż przed wakacjami.

Nie brakuje

— Nie brakuje ofert last minute na urlop we wrześniu — uspokaja jednak Łukasz Habaj, wiceprezes Internetowego Centrum Podróży eSKY. pl, które współpracuje ze 113 biurami podróży.

Na tym portalu można znaleźć 10 tys. ofert różnych wariantów wycieczek zagranicznych. Z kolei Enovatis, firma, do której należą portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl, ma na wrzesień tylko dla czterech głównych kierunków (Egipt. Grecja, Turcja i Tunezja) 32,5 tys. ofert, z czego aż 17 tys. to last minute.

— Chociaż ofert we wrześniu jest znacznie mniej niż w sierpniu, co jest związane z końcem sezonu, to ofert last minute przybyło w porównaniu z sierpniem. Dla Grecji jest to 29 proc. całej oferty, a dla Tunezji nawet 84 proc. — podkreśla Michał Pilkiewicz, prezes Enovatisu.

Dlaczego więc biura podróży straszą, że brakuje ofert last minute na wrzesień?

— Żeby zachęcić klientów do kupna tego, co jest, bez rozglądania się w ofercie — uważa Marcin Przybylski, prezes Travelplanet, giełdowego agenta turystycznego sprzedającego ofertę przez internet, call center i punkty obsługi klienta.

Z taką oceną touroperatorów nie zgadza się Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki.

— To nie tak. W internecie może być dużo tanich ofert. Klient ma prawo kupić wyjazd przez internet, a może przez agenta — to jego decyzja. Tak samo, jak przy kupowaniu w salonie, supermarkecie i na bazarze — ceny i jakość usługi będą różne — twierdzi Jan Korsak.

Przedstawiciele portali internetowych nie zgadzają się również z tezą, że wyjazdy wrześniowe są teraz droższe niż jeszcze kilka miesięcy temu.

— Wbrew informacjom, które pojawiają się na rynku, klienci nie mają czego się obawiać, jeśli chodzi o ceny wrześniowych wyjazdów. Wprost przeciwnie, wycieczki są obecnie tańsze niż w szczycie sezonu i w cenach nadal obserwujemy tendencję spadkową — mówi Łukasz Habaj.

Wrześniowe cięcia

Marcin Przybylski przewiduje wręcz, że we wrześniu touroperatorzy jeszcze bardziej obetną ceny.

— Ze względu na zamknięcie lotniska Okęcie przez trzy pierwsze weekendy września biura podróży będą się bronić rękami i nogami przed utratą klientów — zapowiada Marcin Przybylski.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane