Wejście na rynek pomimo pandemii

opublikowano: 15-01-2021, 17:12

Branża kosmetyczna w kryzysie? Tak, ale są też pozytywne wyjątki. Właśnie rusza nowa polska marka działająca w tym sektorze.

Z raportu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) wynika, że branża kosmetyczna też cierpi na sytuacji związanej z koronawirusem. Dużym ciosem dla niej były przestoje w produkcji wynikające z obostrzeń, trudności w pozyskaniu surowców i w transporcie, a także mniejsze zamówienia. Większość firm w początkowym okresie pandemii znacznie ograniczyła swoją działalność. Tak zrobiło 80 proc. spółek z obrotami powyżej 50 mln EUR i 62 proc. mikroprzedsiębiorców. Już we wrześniu firmy kosmetyczne nieco lepiej oceniały wpływ pandemii na swoją działalność, ale do normalności jeszcze daleko.

– Odbudowanie sprzedaży do poziomu sprzed pandemii zajmie firmom kosmetycznym pewnie kilkanaście miesięcy, przy założeniu, że sytuacja epidemiczna będzie się poprawiać – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna PZPK.

Mimo ogólnie trudnej sytuacji są też pozytywne wyjątki. Oreka – tak nazywa się nowa polska marka kosmetyczna, którą właśnie wprowadziła na rynek dr Izabela Zawisza. Proponuje ona wielofunkcyjne kostki do demakijażu, które mają zastąpić kilka produktów: mleczko do demakijażu, peeling, żel myjący i tonik. Jej hasła przewodnie to minimalizm, ekologia i zero waste. Właścicielka firmy zapewnia, że kostki nie zawierają plastiku, a zamiast standardowej folii są opakowane w biodegradowalną warstwę ochronną.

– To wszystko po to, żeby dbać o skórę i środowisko – mówi Izabela Zawisza.

Produkty nowej marki są już dostępne w niektórych drogeriach i aptekach online. Firma wchodzi na rynek w trudnym momencie i jej założycielka zdaje sobie z tego sprawę.

– Licząc na otwarcie sklepów i galerii rozwijamy też sprzedaż stacjonarną. Kostki Oreka pojawią się w sklepach w Gdyni i w Warszawie. Jestem zaskoczona, że pomimo pandemii, nowa i nieznana marka została ciepło przyjęta na rynku i pozytywnie przez niego oceniona – mówi dr Izabela Zawisza.

Założycielka marki jest aktywnym naukowcem i doświadczonym przedsiębiorcą. Ma na koncie cztery zgłoszenia patentowe.

Podczas studiów doktoranckich w Polskiej Akademii Nauk w Instytucie Biochemii i Biofizyki, wspólnie z promotorem opracowała koncept molekuły, która blokuje wchłanianie przez skórę jonów niklu, niwelując skutki alergii niklowej. Wyniki swoich badań skomercjalizowała.

W 2015 r. dzięki wsparciu anioła biznesu założyła firmę badawczo-rozwojową KF Niccolum. Półtora roku później wprowadziła na rynek kosmeceutyk chroniący przed alergią kontaktową, a w 2018 r. markę kosmetyków Neuv, zawierającą technologię metal screen. Przez dwa lata pełniła funkcję prezesa tej firmy.

Była też zaangażowana, jako wspólnik, w tworzenie spółki eksportowej w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Obecnie koncentruje się na realizacji własnych projektów badawczych i marce Oreka. Planuje wyjście z nią na rynek australijski, chiński i amerykański.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane