Więcej kobiet-menedżerów = większe zyski

KNS
opublikowano: 21-07-2009, 12:44

Coraz więcej badań wykazuje dodatnią korelację pomiędzy ilością zatrudnionych kobiet na wysokich stanowiskach, a  zyskami przedsiębiorstw – pisze Toni Bowers, autor licznych newsletterów, książek i stron www dotyczących IT. Oto kilka z nich:

Ostatnie badania Ernst & Young pokazały, że kobiety mogą zadecydować czy przedsiębiorstwo osiągnie sukces czy porażkę w rozwijającym się świecie i mogą zaważyć czy osiągnie ono zysk czy stratę. Ich wnioski: Amerykańskie przedsiębiorstwa będą dobrze prosperować z większą ilością kobiet na stanowiskach średniego szczebla.

Organizacje takie jak Uniwersytet w Kolumbii, McKinsey & Co., Goldman Sachs i Uniwersytet w Pepperdine dokonały badań, które jasno pokazują związek pomiędzy kobietami na stanowiskach średniego szczebla i finansowym sukcesem przedsiębiorstw.

Pepperdine odkrył, że na wśród firm z listy Fortune 500, te w których kierowały kobiety miały od 18- 69 proc. większe zyski od mediany pozostałych firm z tych samych sektorów.

Ciekawe badania przeprowadziła również Catalyst, firma zajmująca się relacjami pomiędzy płcią piękną a biznesem. Według nich, wśród firm z listy Fortune 500 firmy które posiadają trzy i więcej kobiet wśród kierowników średniego szczebla notują dużo lepsze wyniki. Co więcej przedsiębiorstwa z trzema i więcej kobietami w zarządzie pokonuje konkurencję w większości wskaźników o co najmniej 40 proc.

Skąd takie różnice? Według artykułu Washington Post, testosteron może powodować u facetów większą skłonność do rywalizacji i ryzyka. Dla kontrastu – kobiety są bardziej skłonne do współpracy, uwagi i koncentracji na długoterminowych rezultatach.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KNS

Polecane