Więcej miejsca dla handlu

  • Marta Sieliwierstow
opublikowano: 19-01-2016, 22:00

W 2015 r. oddano do użytku 502 tys. mkw. centrów handlowych — najwięcej od 2009 r.

To wynik zdecydowanie lepszy od ubiegłorocznego, kiedy inwestorzy zakończyli budowy 332 tys. mkw. centrów handlowych. Ponadto w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy polski rynek handlowy wzbogacił się o 21,3 tys. mkw. centrów wyprzedażowych, 30,8 tys. mkw. parków handlowych i 97,3 tys. mkw. wolno stojących magazynów handlowych. Zgodnie z zapowiedziami deweloperów, ten rok będzie spokojniejszy pod względem otwarć i jeśli wszystkie budowy zakończą się w terminie, to na rynku przybędzie 358 tys. mkw. centrów handlowych.

Od początku 2015 r. średnie nasycenie powierzchnią handlową w Polsce wzrosło z 229 do 241 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Po ukończeniu wszystkich centrów handlowych będących obecnie w budowie wskaźnik ten osiągnie wartość 256 mkw. — powyżej średniej europejskiej (202 mkw.), jednak wciąż poniżej średniej dla krajów Europy Zachodniej (262 mkw.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu