Wielka Brytania: sprzedaż aut w styczniu najniższa od pół wieku

opublikowano: 04-02-2021, 13:01

Sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii w styczniu 2021 roku była najmniejsza od 51 lat. To efekt lockdownu i zamknięcia salonów.

samochody, auta
fot. Bloomberg
samochody, auta fot. Bloomberg

Według danych Society of Motor Manufacturers and Traders, rejestracje spadły w styczniu o 40 proc. do 90 249 pojazdów, najniższego od 1970 roku. Jasnym punktem pozostają samochody elektryczne - ich sprzedaż wzrosła o 54 proc. rok do roku, choć nadal stanowią zaledwie 6,9 proc. rynku.

Organizacja zrzeszająca branżę motoryzacyjną obniżyła swoją roczną prognozę sprzedaży o 5 proc. do mniej niż 1,9 mln pojazdów i wezwała do otwarcia salonów, gdy tylko sytuacja epidemiczna ustabilizuje się. W zeszłym roku w sektorze zlikwidowano ponad 10 tys. miejsc pracy, a komplikacje handlowe po brexicie wpływają na perspektywy ożywienia.

Premier Boris Johnson znalazł się pod rosnącą presją, aby złagodzić ograniczenia, w tym ze strony sceptyków z jego własnej partii, którzy obawiają się, że zamknięcie firm będzie miało trwały wpływ na gospodarkę. Chociaż rządowi urzędnicy powiedzieli w tym tygodniu, że Wielka Brytania przekroczyła szczyt ostatniej fali zachorowań, wskaźnik nowych infekcji wciąż pozostaje wysoki.

Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spadła w zeszłym roku do najniższego poziomu od 1984 roku. Porozumienie handlowe osiągnięte przez Wielką Brytanię z Unią Europejską w znacznym stopniu uchroniło branżę przed cłami. Problemem dla branży pozostają jednak bardziej skomplikowane procedury i konieczność wytwarzania niektórych komponentów w kraju.

Pod koniec 2020 roku Honda zdecydowała się zamknąć swoją fabrykę w Swindon w Anglii, a koncern Stellantis powstały z połączenia FCA i PSA rozważa zasadność przyszłych inwestycji w zakłady Vauxhalla w Ellesmere Port i Luton.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane