Wielkie odliczanie w Orlenie

PJ
opublikowano: 20-11-2008, 00:00

Nowe plany giganta poznamy w środę. Już teraz wiadomo jednak, że na weryfikowanej strategii piętno odcisnął kryzys.

Nowe plany giganta poznamy w środę. Już teraz wiadomo jednak, że na weryfikowanej strategii piętno odcisnął kryzys.

Już w środę 26 listopada ujrzy światło dzienne "Aktualizacja strategii PKN Orlen na lata 2009 — 2013". W przyszłym tygodniu — prawdopodobnie dzień przed jej ogłoszeniem — ma zostać zatwierdzona przez radę nadzorczą. To już drugie podejście. Pierwszy raz strategia miała zostać zatwierdzona miesiąc temu. Tak się jednak nie stało ze względu — jak wówczas argumentował zarząd — na niestabilność rynków finansowych Od tego czasu w światowej gospodarce nic się jednak nie zmieniło. Chyba że na gorsze.

— Tak, ale dostaliśmy miesiąc wytchnienia na refleksję nad istotnymi zmianami założeń strategii. Kiedy latem zaczynaliśmy prace nad dokumentem, baryłka ropy kosztowała 150 dolarów, a teraz około 50. Nie mogliśmy tego typu zmian otoczenia makroekonomicznego zignorować — twierdzi Maciej Mataczyński, przewodniczący rady nadzorczej Orlenu.

Jakie zmiany szykują się w spółce?

— Nie mogę nic powiedzieć. Sam nawet nie wiem, co z przedstawionych propozycji zatwierdzi mi rada — mówi Jacek Krawiec, szef Orlenu.

O kilku pomysłach znany menedżer informował już jednak wcześniej. Wiadomo, że jego celem jest skok wartości Orlenu, wynoszącej obecnie ledwie 10 mld zł. Metodą ma być m.in. wielkie łączenie pod egidą płockiego potentata spółek paliwowo-energetycznych. Firma chce też rozwijać zaniedbany dotąd sektor wydobywczy i wzmocnić petrochemiczny. Orlen musi sobie też odpowiedzieć na pytanie, czy pozostać w chemii oraz czy zakładana wcześniej kwota 21 mld zł na inwestycje jest jeszcze uzasadniona.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane