Wielu sprzedawców internetowych nie wie o ustawie konsumenckiej

PAP
opublikowano: 10-10-2014, 20:27

Wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe nie wie, jakie zmiany niesie ustawa konsumencka, która wchodzi w życie 25 grudnia; powinni się do tych zmian przygotować - mówi Julia Mandel z Trusted Shops, firmy zrzeszającej i certyfikującej takie sklepy.

"Zmiany w ustawie o prawach konsumenta dotyczą obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców, procedur odstąpienia od umowy. Zmieni się też proces zakupów i procedury w sklepach internetowych. Sprzedawcy powinni już wcześniej do tego się przygotować" - oceniła Mandel.

Jej zdaniem zaletą ustawy jest to, że w przypadku odstąpienia od umowy jest jasno napisane, jakie obowiązki i prawa ma sklep internetowy. "Do tej pory zapisy były niejasne i z tego powodu powstawało wiele sporów" - zaznaczyła.

"Mamy teraz jasno też opisane w ustawie, że koszty odesłania towaru może ponieść konsument, a sklepy - w zakresie prawa do odstąpienia od umowy - mogą wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy, dopóki nie otrzymają towaru" - dodała.

Podkreśliła, że w ustawie jest ponadto zapis regulujący odszkodowanie, jeśli konsument wykorzystuje towar niezgodnie z prawem, np. nosi ubranie, a nie tylko je przymierza.

Pytana, czy sklepy internetowe mają świadomość zmian, jakie niesie ustawa konsumencka, odparła: "Tak i nie. Wiele sklepów internetowych wie, że takie zmiany nastąpią i już teraz się przygotowują. Niestety wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy ze skali zmian. Sporo z nich myśli, że wystarczy tylko wydłużyć termin na odstąpienie od umowy z 10 do 14 dni. A przecież sprzedawcy muszą w tym zakresie dostosować procedury".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane