Czytasz dzięki

WIG20 wiceliderem wzrostu w Europie

Konrad Ryczko, DM BOŚ
opublikowano: 05-10-2020, 17:47

Początek nowego tygodnia obrotu na parkiecie w Warszawie przyniósł wzrost głównego indeksu, WIG20, o 2,03% (do 1731 pkt.). mWIG40 zyskał dziś 2,17%, sWIG80 1,21% podczas gdy NCIndex podbił o 3,08%. Obroty na szerokim rynku wyniosły 930 mln z czego 706 mln przypadło na WIG20.

Już poranne futures, i sesja w Azji, wskazywały na potencjalne odreagowanie słabości parkietów z końcówki poprzedniego tygodnia. W piątek rynki znajdowały się pod presją po informacjach o zakażeniu Trumpa COVID19. Dziś natomiast depesze agencyjne sugerowały lepsze nastroje na bazie oczekiwań co do opuszczenia szpitala przez prezydenta USA. Dodatkowo rynek czeka na przeforsowanie kolejnego pakietu stymulacyjnego ze strony amerykańskiego rządu. W konsekwencji główne, globalne parkiety notowały dziś 1-2% wzrostu. WIG20, z ponad 2% podbiciem, był dziś wiceliderem wzrostu w Europie (zaraz za Luxemburgiem).

Lokalnie, w ramach WIG20, pozytywnie wyróżniały się akcje JSW (+9,7%) Lotosu (+7,2%) i PKN Orlen (+4,69%). Odbicie paliwowych spółek, po serii spadków, podbiło sub-indeks WIG-Paliwa o 4,2%. Inwestorzy czekają na potencjalne zmiany w zakresie głównego indeksu, najpewniej na wiosnę. W krótkim terminie czeka nas najpewniej rewizja związana z pojawieniem się Allegro na parkiecie. Dziś dokonane zostały przydziały akcji w ramach oferty indywidualnej gdzie redukcja wyniosła ~85%.

Na szerokim rynku warto wspomnieć ponownym podbiciu aktywności wokół spółek „powiązanych” z COVID19, gdzie ponad 7% wzrostu zanotowały akcje Mercatora, również +7% BiomeduLublin czy ponad 22%, notowanego na NC, InnoGene. Blisko 17% zwyżki notowały dziś akcje XTB, po tym jak broker zainicjował nową kampanię marketingową z Jose Mourinho.

W ujęciu rynkowym dzisiejsze podbicie WIG20 nie zmienia jeszcze układu technicznego wokół głównego indeksu. Ciągle pozostajemy pod 1770 pkt., który stanowi dolną bandę wcześniejszych wahań. Duże znaczenie, dla dalszych nastrojów, będzie mieć najpewniej dzisiejsza sesja w USA i próba sforsowania oporu na 3390-3400 pkt.
Konrad Ryczko

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane