Wind Mobile zmienia nazwę na Ailleron, stawia na ekspansję zagraniczną

ISBNews
opublikowano: 26-10-2015, 18:10

Wind Mobile rozpoczął proces rebrandingu i będzie funkcjonował pod nazwą Ailleron, poinformował prezes Rafał Styczeń. Strategię rozwoju kieruje głównie na ekspansję zagraniczną.

"Proces rebrandingu jest kontynuacją konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej, której kamieniem milowym było połączenie Wind Mobile z Software Mind w 2014 roku. Konsolidacja potencjału obu firm w nową markę o nazwie Ailleron to wynik naszego dynamicznego wzrostu, a także dowód na pozytywne zmiany zachodzące w firmie" - powiedział Styczeń, cytowany w komunikacie.

Ailleron jest producentem i dostawcą cyfrowych technologii dla międzynarodowych banków czy sieci hotelowych, a z jego usług teleinformatycznych korzystają wszyscy operatorzy w Polsce, podano w informacji.

"Nasze produkty nie tylko wypełniają niszę technologiczną w konkretnych branżach, ale przede wszystkim wyznaczają trendy na różnych rynkach - iLumio na hotelarskim, LiveBank na bankowym czy Ringback Tones na telekomunikacyjnym" - dodał dyrektor marketingu Ailleron Piotr Kiser, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że z produktów spółki korzystają największe marki adresowanych sektorów, w tym: Commerzbank, ING Bank Śląski, mBank, BZ WBK, SK Bank, Hilton, Best Western, Holiday Inn, Puro, T-Mobile, Orange, Plus, Play. Ailleron swoją strategię rozwoju kieruje głównie na ekspansję zagraniczną, która obecnie stanowi 27% przychodów spółki.

"Obecnie pracujemy nad nowymi wdrożeniami i umowami - jesteśmy na etapie finalizowania kontraktu z dużą siecią bankową z Singapuru, negocjujemy wdrożenia iLumio w Dubaju, a na krajowym gruncie wdrażamy kolejną bankowość cyfrową, podpisując umowę z Bankiem Pocztowym. Nowe kontrakty otwierają nam drzwi na kolejne perspektywiczne rynki, a wdrożenia w największych sieciach zwracają uwagę innych firm z danego sektora, co przyczynia się do wzrostu zainteresowania naszymi produktami" - dodał Styczeń.

Ponadto w sierpniu firma rozszerzyła współprace z T-Mobile Polska, podpisując rekordowy kontrakt, szacowany na 100 mln zł z notowaną na nowojorskiej giełdzie Wipro Ltd. Na mocy nowego porozumienia Ailleron będzie rozwijać i utrzymywać ponad 40 strategicznych systemów IT, należących do T-Mobile Polska. Umowa została podpisana na 5 lat.

Wyniki finansowe firmy za pierwsze półrocze 2015 pokazują wzrost przychodów o 175% r/r do 32,4 mln zł oraz zysku - do 4,9 mln zł z 2,5 mln zł w I poł. 2014 r. Coraz większy udział w sprzedaży generują przychody produktowe, które ze względu na niski koszt krańcowy, są najbardziej rentownym obszarem firmy. Podobne korzystne tendencje firma obserwuje w strukturze geograficznej sprzedaży, gdzie rosnącym obszarem jest eksport.

Ailleron (dawniej Wind Mobile) jest integratorem i dostawcą autorskich rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających operatorom mobilnym oferowanie nowoczesnych usług i generowanie dodatkowych przychodów. Pod koniec września 2015 roku  firma zadebiutowała na głównym rynku GPW po przejściu z NewConnect.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wind Mobile zmienia nazwę na Ailleron, stawia na ekspansję zagraniczną