Wirtualna rzeczywistość pomaga w realnym biznesie

opublikowano: 14-11-2014, 00:00

Destinations VR z pomocą nowych technologii oprowadza po nieistniejącym jeszcze hotelu Radisson. Widać każdy detal wnętrza.

Jak zaprezentować klientom lub inwestorom nieruchomość dopiero rozrysowaną na planie? Z pomocą przychodzą nowe technologie. Każdy detal architektonicznej i dekoratorskiej wizji można rozrysować i zamienić w „wirtualną rzeczywistość”, a zainteresowanych, za pośrednictwem gogli Oculus Rift, oprowadzić po nieistniejącym jeszcze fizycznie budynku. Na taką wirtualną przechadzkę po powstającym w Zakopanem hotelu już zaprasza właściciel sieci Radisson. Aplikację przygotowała polska, start-upowa firma Destinations VR, której Radisson jest współwłaścicielem.

Spółka powstała w czerwcu 2014 r. na potrzeby tego właśnie projektu, ale w przyszłość będzie sprzedawać podobne rozwiązania innym przedstawicielom branży turystycznej. Jej współzałożycielem jest Piotr Baczyński, który wraz z zespołem próbuje przekonać do technologii wirtualnej rzeczywistości również inne branże. Nie tylko w Polsce.

— Szybko doszliśmy do wniosku, że Oculus zrewolucjonizuje świat gier komputerowych, ale na to urządzenie można też tworzyć aplikacje użytkowe. Zaczęliśmy od projektów dla deweloperów i rynku nieruchomości. Skorzystać na tej technologii może również sektor turystyczny, ale pomysłów na jej wykorzystanie mamy znacznie więcej — zapowiada Piotr Baczyński.

Świat obok realiów

Od 2009 r. Piotr Baczyński prowadzi agencję interaktywną Esencja Studio, z której, przy zaangażowaniu anioła biznesu, w kwietniu 2014 r. zrodziła się spółka Immersion. Destinations VR to kolejny element tej biznesowej układanki, założonej jednak z innymi partnerami. Tak czy inaczej priorytetem pozostają aplikacje VR (virtual reality).

Z projektów nieruchomościowych Immersion przygotowuje również „przestrzenną wizualizację” dla Warsaw Spire, budynku biurowego, którego inwestorem jest firma Ghelamco. Prowadzone są też rozmowy z deweloperami centrów handlowych.

— Aplikacje VR mogą być przydatne dla deweloperów centrów handlowych, zwłaszcza że prowadzą oni sprzedaż lokali zwykle na rok, dwa przed oddaniem budynku do użytku. A najemcy są zainteresowani np. tym, jak widoczny będzie ich sklep — wyjaśnia Piotr Baczyński.

Narzędzie może okazać się więc użyteczne zwłaszcza w biurach sprzedaży, podczas spotkań biznesowych lub stanowić marketingowy dodatek w akcjach promocyjnych. A poza nieruchomościami: przy prezentacji wnętrz nowych samochodów, jako symulator jazdy i program szkoleniowy dla przyszłych kierowców, w branży rozrywkowej.

Z goglami za ocean

Piotrowi Baczyńskiemu na razie szczęście sprzyja. Jego Esencja Studio zostało krajowym laureatem międzynarodowego programu akceleracyjnego Facebooka i współpracuje z nim w zakresie poprawy sprzedaży reklam. To wydarzenie niemal zbiegło się w czasie z oficjalnym zakupem technologii Oculus VR przez firmę Marka Zuckerberga.

I choć na razie jest jeszcze za wcześnie, by mówić o planach w tym zakresie, chęć do zacieśnienia współpracy po stronie polskiej spółki jest duża. Immersion cały czas poszukuje też inwestorów, ale na obecnym etapie rozwoju bardziej niż pieniądze dla firmy liczy się know-how oraz menedżerskie doświadczenie przyszłych partnerów, zwłaszcza w zakresie wprowadzania biznesów na zagraniczne rynki.

— Pracujemy nad sprzedażą za granicą. Planujemy uruchomić biuro w Los Angeles. Liczę, że będzie to możliwe już w styczniu 2015 r. — zapowiada Piotr Baczyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane