Wkrótce otwarcie odcinka autostrady A-4 Kleszczów-Sośnica

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-10-2005, 15:03

Dobiegają końca prace budowlane na 19-kilometrowym odcinku autostrady A-4 między Gliwicami Sośnicą a Kleszczowem. Władze Gliwic i wojewoda śląski zabiegają, aby ten jedyny brakujący między Krakowem a Wrocławiem odcinek autostrady otwarto jeszcze w tym miesiącu. Jeżeli nie będzie przeszkód, może to nastąpić w piątek, 28 października.

Dobiegają końca prace budowlane na 19-kilometrowym odcinku autostrady A-4 między Gliwicami Sośnicą a Kleszczowem. Władze Gliwic i wojewoda śląski zabiegają, aby ten jedyny brakujący między Krakowem a Wrocławiem odcinek autostrady otwarto jeszcze w tym miesiącu. Jeżeli nie będzie przeszkód, może to nastąpić w piątek, 28 października.

    "Lada dzień służby pożarnicze, ekologiczne i nadzór budowlany rozpoczną odbiór techniczny autostrady. Jeżeli nie będzie przeszkód, chcemy zakończyć go jeszcze w październiku, aby odciążyć ruch w Gliwicach przed dniem Wszystkich Świętych" - powiedział w piątek PAP rzecznik wojewody, Krzysztof Mejer.

    Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Andrzej Maciejewski, powiedział PAP, że wstępną datą otwarcia odcinka autostrady jest 28 października.

    Rzecznik gliwickiego magistratu Marek Jarzębowski, poinformował zaś, że władze miasta otrzymały oficjalne potwierdzenie z Ministerstwa Infrastruktury, że za przejazd gliwickim odcinkiem autostrady, pełniącym równocześnie funkcję obwodnicy miasta, nie trzeba będzie płacić. Gliwiccy samorządowcy i posłowie z regionu zabiegali o to wiele miesięcy.

    Z ministerialnych informacji wynika, że na odcinku od Kleszczowa do Sośnicy zastosowany będzie zamknięty system poboru opłat z punktami poboru: Kleszczów, Ostropa, Bojków (przy zjazdach i wjazdach) i Żernica (przelotowy). Kierowcy przejeżdżających przez te punkty samochodów mieliby otrzymywać tzw. bilety zerowe, za które nie będą płacić.

    "Lokalni podróżni, którzy będą wjeżdżać i zjeżdżać z autostrady w obrębie wymienionych punktów poboru opłat, legitymować się będą biletem zerowym i na jego podstawie nie będą uiszczać opłaty za przejazd obwodnicą" - wyjaśnił w piśmie do gliwickiego samorządu wiceminister infrastruktury Jan Kurylczyk.

    Rzecznik GDDKIA potwierdził, że w Ostropie i Bojkowie - dzielnicach Gliwic - wydawane będą bilety zerowe, zaznaczył jednak, że nie dotyczy to punktu poboru opłat Żernica, gdzie trzeba będzie zapłacić. Dodał, że nie zmienia to faktu, iż zarówno przejazd między poszczególnymi punktami poboru na obszarze Gliwic, jak i między Gliwicami a Katowicami, będzie bezpłatny.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

    Z pisma ministerstwa wynika, że kierowca auta wjeżdżającego na autostradę na węzłach obwodnicy, a zjeżdżającego poza jej obrębem, na wjeździe również otrzyma bilet zerowy, ale zapłaci za odcinek od granicy obwodnicy do zjazdu przy kolejnym punkcie poboru opłat. Dotyczy to także pojazdów wjeżdżających na autostradę poza gliwickim odcinkiem, a zjeżdżających na obwodnicy. Wówczas opłata obejmie odcinek od miejsca wjazdu do granicy obwodnicy.

    Nie będzie natomiast - jak powiedział rzecznik GDDKiA - dodatkowych bramek między Gliwicami a Katowicami, dzięki czemu przejazd między tymi największymi miastami aglomeracji pozostanie bezpłatny. Wcześniej analizowano możliwość ustawiania bramek między Chorzowem Batorym a Rudą Śląską Wirkiem, mniej więcej w połowie drogi z Katowic do Gliwic. Następny po istniejącym punkcie poboru opłat w Brzęczkowicach koło Mysłowic będzie więc punkt w Żernicy.

    Jak dotąd nie ustalono, kiedy dokładnie rozpocznie się pobieranie opłat za przejazd. Budowa bramek ma rozpocząć się w przyszłym roku po wyborze koncesjonariusza, czyli firmy pobierającej opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrady. Jak dotąd jedynym płatnym odcinkiem A-4 jest 60-kilometrowy fragment drogi między Katowicami a Krakowem.

    Autostrada A-4 jest jedną z najważniejszych dróg w Polsce, wchodzącą w skład europejskiego korytarza biegnącego od Drezna, przez Wrocław, Katowice i Lwów do Kijowa. Gotowy już odcinek z Krakowa do Gliwic Sośnicy liczy ok. 90 km, a odcinek Wrocław-Katowice 185 km. Aby płynnie przejechać z Krakowa do Wrocławiabrakuje tylko blisko 20-kilometrowego odcinka Sośnica-Kleszczów. Jego oddanie do użytku przeciągnęło się o rok w stosunku do pierwotnych terminów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane