Właściciel Polcardu rozwija talię kart

Eugeniusz Twaróg
28-05-2008, 00:00

First Data Polska sypnie nowościami — nowymi kartami, e-przelewami i być może bankomatami. Na kilku polach konkurenci go ubiegli.

First Data Polska sypnie nowościami — nowymi kartami, e-przelewami i być może bankomatami. Na kilku polach konkurenci go ubiegli.

Jeśli reszta roku będzie równie pomyślna jak jego początek, firmy rozliczające transakcje kartowe będą mieć powody do zadowolenia. Po raz pierwszy w historii liczba transakcji bezgotówkowych w pierwszym kwartale była większa niż w czwartym. Zwykle jest tak, że po bożonarodzeniowych zakupach chowamy karty do portfeli i potem używamy ich bardziej wstrzemięźliwie.

— W tym roku obroty na początku roku poszły w górę. Wydaje się, że powoli przyzwyczajamy się do używania kart nie tylko do wypłaty pieniędzy z bankomatu — mówi Janusz Diemko, prezes First Data Polska (FDP), właściciela marki Polcard.

Spodziewa się, że w tym roku uda się utrzymać co najmniej 30-procentową dynamikę przyrostu wartości transakcji kartowych.

Firma, która należy do amerykańskiej grupy First Data International, ma w zanadrzu kilka pomysłów, jak zwiększyć zainteresowanie klientów. Sporo obiecuje sobie po usłudze cash-back. Polcard zainstalował już 6 tys. terminali, z których można wypłacić gotówkę po wcześniejszym opłaceniu zakupów kartą.

— Liczymy na wsparcie sieci hipermarketów. Podpisaliśmy umowę z Realem i prowadzimy negocjacje z innymi dużymi sieciami handlowymi — mówi prezes Diemko.

Wspólnie z sieciami (nie tylko handlowymi, lecz również z księgarniami, firmami odzieżowymi) chce wprowadzić w III-IV kwartale karty podarunkowe. Najwyższy czas, bo konkurent — eService — od początku roku ma je już w talii (podobnie jak Citibank). Pod koniec roku — na święta —FDP uzupełni ofertę o karty bezkontaktowe, i to od razu obu głównych wydawców —Visy oraz Mastercard. Na razie w Polsce działają tylko karty z logo drugiej firmy, które obsługuje eService. Również przed końcem roku FDP zamierza mocniej zaakcentować obecność w internecie i uruchomić obsługę e-przelewów.

Możliwe też, że ustawi zapowiadane od dawna bankomaty, choć to jeszcze nic pewnego.

— Jesteśmy gotowi w każdej chwili uruchomić własną sieć bankomatów, wciąż jednak analizujemy rynek. Trzeba opracować dobry model biznesowy, by zwrot z inwestycji w sieć osiągnąć jak najszybciej — wyjaśnia Janusz Diemko.

Rzecz w tym, jak znaleźć dobre lokalizacje, kiedy czynsze za wynajem idą w górę, i jak odróżnić się od Euronetu. FDP myśli o mniejszych miejscowościach, gdzie chciałaby współpracować np. z bankami spółdzielczymi.

66

tys. Tyle terminali do obsługi rozliczeń kartowych posiada obecnie First Data Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Właściciel Polcardu rozwija talię kart