Wlk. Brytania: sprzedaż detaliczna wzrosła marginalnie

opublikowano: 16-11-2017, 11:27

W październiku 2017 r. sprzedaż detaliczna na Wyspach Brytyjskich wzrosła w znikomym stopniu, podczas gdy sklepy z żywnością odnotowały drugi miesiąc spadków z rzędu, zaś „odzieżówka” tąpnęła najmocniej w tym roku, donosi Bloomberg.

Bez uwzględniania paliw, ogólna sprzedaż zwiększyła się o 0,1 proc. w stosunku do września, kiedy to spadła o 0,6 proc., wynika z danych zaprezentowanych przez Biuro Statystyki Narodowej (ONS). W relacji do analogicznego okresu 2016 r. sprzedaż detaliczna spadła o 0,3 proc. notując pierwszą ujemną dynamikę od ponad czterech lat.

Biorąc pod uwagę nieco mniej zmienny wskaźnik trzymiesięczny odnotowano 1,4-proc. wzrost sprzedaży, choć był to najsłabszy zysk od czerwca 2013 r.

Odczyty te mogą budzić niepokój w związku z kondycją konsumentów z Wielkiej Brytanii w okresie poprzedzającym ważny świąteczny sezon zakupowy. Szybsza inflacja i powolny wzrost płac w tym roku zmniejszyły dochód gospodarstw domowych, co spowodowało spadek wydatków i tempa ogólnego wzrostu gospodarczego.

Bolesne spowolnienie wzrostu sprzedaży wskazuje, że w sektorze detalicznym nie wszystko jest dobre – ocenia firma konsultingowa Retail Economics. Konsumenci zaciskają pasa, a słabe wyniki prawdopodobnie nadawać będą ton przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia – dodaje RE.

Sprzedaż żywności zmniejszyła się w październiku o 0,4 proc. zaś odzieży spadła o 1,5 proc. Spadki stały się udziałem również w przypadku sprzedaży internetowej i katalogowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wlk. Brytania: sprzedaż detaliczna wzrosła marginalnie