Włosi wejdą do Elzabu

Ewa Bednarz
opublikowano: 27-06-2000, 00:00

Włosi wejdą do Elzabu

Rynek pozytywnie przyjął informację o sprzedaży przez Relpol pakietu kontrolnego Elzabu za 27,42 mln zł i wejściu do firmy włoskiego inwestora branżowego. Podczas wczorajszej sesji papiery producenta kas fiskalnych wzrosły o 9,7 proc.

RELPOL jest dominującym akcjonariuszem Elzabu, posiadającym 42,22 proc. kapitału akcyjnego zabrzańskiej spółki, które uprawniają do ponad 51 proc. głosów na jej walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.

23 CZERWCA zarząd Relpolu podpisał przedwstępną umowę sprzedaży akcji Elzabu włoskiemu producentowi kas — Macapel. Zgodnie z umową, Relpol odsprzeda 428 932 akcje zwykłe na okaziciela i 105 619 akcji imiennych uprzywilejowanych co do głosu w stosunku 5:1.

— Musieliśmy zdecydować, czy rozwijać wszystkie kierunki działalności spółki, czy ograniczyć się do ciepłownictwa i przekaźników. Wybraliśmy to drugie wyjście i dlatego postanowiliśmy sprzedać posiadany przez nas pakiet — powiedziała Róża Jurkowska-Maślak, wiceprezes Relpolu. Dodała, że wybór padł ma włoską firmę, ponieważ Elzab miał już z nią kontakty.

TRANSAKCJA zostanie zawarta po otrzymaniu zezwolenia KPWiG oraz UOKiK, jeżeli, jak podano w komunikacie, do tego czasu nie nastąpią istotne zmiany „w regulacjach prawnych w zakresie stosowania kas fiskalnych, których skutkiem byłoby ograniczenie podmiotów zobowiązanych do stosowania kas fiskalnych o więcej niż 10 proc.”. Jednocześnie Macapel zastrzegł sobie, że odkupi od Relpolu akcje pod warunkiem, że wartość księgowa spółki nie jest niższa o więcej niż 10 proc. wartości księgowej wynikającej z publikowanych sprawozdań finansowych. Natomiast Relpol zobowiązał się do nieprowadzenia działalności konkurencyjnej w zakresie produkcji i dystrybucji kas fiskalnych w ciągu 5 lat.

W WYPADKU gdyby jedna ze stron, mimo spełnienia wszystkich warunków, odstąpiła od zawarcia umowy, zostanie obciążona karą umowną wysokości 2 mln DEM.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bednarz

Polecane