Województwo kujawsko-pomorskie wspiera lokowanie produktów

  • Marta Bellon
11-02-2015, 00:00

Region wykorzystuje unijne fundusze do promocji lokalnych marek w produkcjach filmowych i telewizyjnych.

Nie każdą firmę, a już na pewno nie każdy samorząd, stać na opłacenie lokowania produktu np. w serialach o wysokiej oglądalności. Władze kujawsko-pomorskiego stworzyły w tym celu specjalny program „Kujawsko-Pomorskie — kreatywne wsparcie marki regionu”. Skorzystały z niego m.in. samorząd Torunia, który był tłem dla serialu „Lekarze”, bydgoskasieć Polwell, reklamująca swoje sklepy fryzjerskie w TVN- -owskim programie „Ostre cięcie” i dystrybutor środków do produkcji rolnej Ampol-Merol z Wąbrzeźna, lokujący swoją markę Ogród Start w programie telewizyjnym „Akademia Ogrodnika”, również w TVN. Budżet programu wsparcia marek to prawie 3 mln zł. Do tej pory podpisano 14 umów o dofinansowanie na łączną kwotę przekraczającą 1 mln zł. Nabór nadal trwa, można uzyskać wsparcie w wysokości 70-95 proc. kosztów lokowania produktu. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowieczerwca 2015 r., ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016 r. Operatorem funduszu jest Fundacja Tumult, informacji udziela również Biuro Promocji RPO w Departamencie Promocji Urzędu Marszałkowskiego. O programie można też przeczytać na kreatywnyregion.pl. Z programu mogą skorzystać przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego i publiczne uczelnie wyższe, zlokalizowane na terenie województwa oraz producenci filmowi i telewizyjni z całego świata.

— Lokowanie produktu to jedna ze względnie nowych technik promocyjnych, a nasz program w całości finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodziło nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego — mówi Piotr Całbecki, marszałek woj. kujawsko-pomorskiego. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Województwo kujawsko-pomorskie wspiera lokowanie produktów