Wólczanka liczy na poprawę wyników dzięki większej liczbie sklepów

Polska Agencja Prasowa SA
11-01-2006, 20:24

Wólczanka zamierza w 2006 roku znacznie poprawić wyniki finansowe, m.in. poprzez zwiększenie liczby sklepów firmowych o co najmniej 30 placówek - poinformował PAP prezes Wólczanki Rafał Bauer.

Wólczanka zamierza w 2006 roku znacznie poprawić wyniki finansowe, m.in. poprzez zwiększenie liczby sklepów firmowych o co najmniej 30 placówek - poinformował PAP prezes Wólczanki Rafał Bauer.

Obecnie spółka posiada w Polsce 101 placówek. Z kolei za granicą Wólczanka otworzyła do tej pory 2 salony w Berlinie. "Mamy plany zwiększania tej liczby, będzie to jednak zależne od ilości posiadanych środków. Priorytetem jest na pewno Polska" - ocenił Bauer.

Jego zdaniem, rozwój sieci sprzedaży w znaczny sposób przełoży się na wyniki finansowe. "W związku ze zwiększaniem liczby sklepów przyrośnie nam sprzedaż na rynku detalicznym, a co za tym idzie - marża. Zakładam, że żniwo z tego tytułu będzie znaczne" - wyjaśnił.

Na pytanie o wyniki finansowe na koniec 2005 roku prezes odpowiedział: "Te plany, które zakładaliśmy na ubiegły rok, zrealizowaliśmy. Mogę się jedynie skarżyć na to, że pewne zawirowania na rynkach międzynarodowych spowodowały, iż wyniki w przerobie eksportowym były niższe niż zakładałem".

Wólczanka zarówno sama produkuje, jak też zleca szycie. Spółka posiada trzy zakłady produkcyjne. W lutym przedstawiciele spółki informowali, że chcą sprzedać dwa zakłady produkcyjne, w Wieruszowie i Opatowie, oraz budynek zarządu w Łodzi, co pozwoliłoby na oddłużenie firmy. Wólczanka chciała pozostawić w swoich strukturach jedynie zakład w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Prezes ocenił jednak, że sprzedaż zakładów byłaby w tej chwili niekorzystna dla firmy, dlatego ta sprawa jest obecnie odłożona w czasie.

Ponad jedna trzecia przychodów Wólczanki pochodzi z eksportu, głównie z szycia przerobowego, na usługi zagranicznych firm. Odbiorcami produktów firmy są kraje Unii Europejskiej - Niemcy, Dania, Wielka Brytania i Holandia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Wólczanka liczy na poprawę wyników dzięki większej liczbie sklepów