Wolontariat jako element skutecznej strategii CSR

Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR manager w AmRest
26-07-2018, 22:00

Coraz więcej firm decyduje się na działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jest to obszar dający ogromne możliwości — zarówno w sferze biznesowego, jak i moralnego rozwoju, a jednym z jego głównych elementów i sposobów realizacji jest ceniony na całym świecie wolontariat.

Wolontariusze AmRest w trakcie realizacji jednego z projektów

Działania CSR niosą ze sobą szereg korzyści, które w efekcie sprzyjają budowaniu dobrych relacji z interesariuszami: klientami, dostawcami, pracownikami oraz lokalnymi społecznościami i organizacjami pozarządowymi, a w dalszych fazach przyczyniają się do zwiększenia atrakcyjności przedsiębiorstwa na rynku. Z kolei zależność między działaniami w zakresie CSR a zaufaniem, jakim darzą firmę wymienione grupy społeczne, jest nieoceniona. W AmRest wierzymy, że najważniejszą wartością sprzyjającą rozwojowi biznesu jest radość. Jednocześnie, jako lider rynku restauracyjnego z liczbą ponad 1700 restauracji na 16 rynkach w portfolio, jesteśmy świadomi swojego wpływu na otoczenie i wiążącej się z tym odpowiedzialności. Wszystkie z podejmowanych przez AmRest decyzji bazują na naszych Naczelnych Wartościach, wśród których znajdują się m.in.: wyznaczanie ambitnych celów, pozytywna energia i zobowiązanie wobec ludzi. Świadomość nieograniczonych możliwości rozwoju sprawia, że nasz zespół jest zaangażowany i zmotywowany,a kolejne wyzwania sprawiają mu tylko dodatkową radość. Jednak składową, której nie można pominąć, jest aktywność społeczna, w którą mogą być zaangażowani wszyscy pracownicy AmRest niezależnie od stanowiska w strukturze firmy. Oznacza to, że zarówno pracownik restauracji, jak i prezydent marki mogą wspólnie pracować przy jednym projekcie. Takie podejście tworzy niezobowiązującą, przyjazną atmosferę, która udziela się w trakcie codziennej pracy. Nasi pracownicy czują dumę i satysfakcję z działań, których się podejmują, lubią swoją pracę i czują się do niej przywiązani. Dla AmRest, jako pracodawcy, jest to największa nagroda.

Zaangażowanie pracowników

Działania w obszarze CSR, poza budowaniem reputacji i wizerunku odpowiedzialnej firmy, skutecznie przyczyniają się do wzrostu zaufania i lojalności — zarówno pracowników, jak i klientów. AmRest, dzięki zaangażowaniu w działania na rzecz społeczności, może się pochwalić szerokim portfolio projektów. Wśród tych

Ewelina Jabłońska-Gryżenia — CSR Manager w AmRest. Odpowiada za strategię CSR, projekty społeczne i raportowanie wskaźników niefinansowych Grupy. Z sektorem gastronomicznym związana od ponad 10 lat.

wartych szczególnej uwagi znajduje się Harvest, czyli program przekazywania nadwyżek jedzenia lokalnym oddziałom Banków Żywności. W akcję zaangażowanych jest ponad 200 restauracji KFC, co w roku 2017 pozwoliło na wydanie ponad 150 ton gotowej żywności. W maju 2018 r. AmRest, został laureatem Listków CSR Polityki za prowadzenie programu Harvest jako najlepszego projektu wspierającego realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju w 2017 roku. Jednak formą cieszącą się największym zainteresowaniem wśród naszych pracowników jest działalność wolontariacka, wzbogacająca uczestników o cenne poczucie spełnienia i sprawczości. Jest to skuteczny sposób na rozbudzenie pasji i ukształtowania samoświadomości. Dodatkowo wolontariat, jako działanie opierające się na współpracy, doskonale integruje zespół. W tym miejscu należy wspomnieć o innowacyjnej placówce — Siemacha Spot Wrocław. Jest to przyjazne i otwarte miejsce, stworzone przez krakowskie Stowarzyszenie Siemacha oraz AmRest. Przestrzeń ta, zlokalizowana w Centrum Handlowym Magnolia Park we Wrocławiu, stanowi bezpieczne i twórcze środowisko, dające dzieciom możliwości rozwoju pod okiem wykwalifikowanej kadry pedagogów, psychologów i edukatorów. AmRest w ramach partnerstwa strategicznego prowadzi m.in. lekcje języka angielskiego, Akademię Kulinarną i zajęcia komputerowe, a także pomaga wychowankom Siemachy w odrabianiu zadań domowych. W marcu Wolontariusze AmRest dla Siemacha Spot zostali wybrani Wolontaryjną Grupą Roku w konkursie Wrocławskie Oblicza Wolontariatu. Od 2015 r., w wyniku wewnętrznego badania, w którym 81 proc. naszych pracowników wyraziło chęć zaangażowania w inicjatywy charytatywne, AmRest organizuje również konkurs grantowy. Dotychczas w jego ramach sfinalizowaliśmy ponad 60 projektów grantowych w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. W tym roku organizujemy już czwartą edycję konkursu.

Raport Zrównoważonego Rozwoju

Aktualnie AmRest jest w fazie realizacji strategii CSR obejmującej lata 2015-20, w ramach której opublikowany został „Raport Zrównoważonego Rozwoju”, obejmujący 25 lat działalności firmy. Raport to „kompendium wiedzy” o działalności AmRest w zakresie zrównoważonego rozwoju: środowiska, praw człowieka, kwestii społecznych i pracowniczych, łańcucha dostaw oraz ładu korporacyjnego. Zawiera on dane dotyczące czterech filarów strategii CSR: Nasza Żywność — Nasi ludzie — Nasze społeczności — Nasze środowisko. Ze względu na wypadające w tym roku 25-lecie istnienia firmy, jest on także doskonałą okazją do przedstawienia naszej historii, standardów i kultury organizacyjnej. Raport można znaleźć na www.amrestnews.eu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR manager w AmRest

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Wolontariat jako element skutecznej strategii CSR