Czytasz dzięki

Wpływ i współodpowiedzialność drogą do budowania więzi z pracownikami

opublikowano: 24-08-2020, 22:00

Wedel — kultowa marka słodyczy, Wedel — ludzie, których wyróżnia wyjątkowa pasja do tworzenia produktów wybieranych przez miliony.

Podejście do prowadzenia biznesu na przestrzeni już niemal 170 lat doskonale odzwierciedla misja firmy, tj. „zmieniamy się nieustanie, by budzić radość w nas i w naszych klientach”. To zarówno ciągłe doskonalenie oferty produktowej w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, jak również budowanie środowiska pracy rozwijającego się wraz z potrzebami tworzącej go społeczności, włączającego i angażującego. Średni staż pracy w firmie — 11 lat — jest najlepszym dowodem jego wyjątkowości oraz trwałości więzi, jaka łączy zatrudnionych z organizacją.

Wpływ

Wedel to z jednej strony firma z wieloletnią tradycją, z drugiej — organizacja, która funkcjonowała w strukturach kilku gigantów świata korporacyjnego (Pepsico, Cadbury, Kraft). Nieoceniony udział w rozwoju i każdej zmianie towarzyszącej firmie mają pracownicy. To bowiem wyjątkowa kombinacja autonomii działającej w ramach specyfiki danego rynku, oparta na najlepszych praktykach międzynarodowych.

Poprzez dialog, włączenie w proces podejmowania decyzji i współodpowiedzialność wedlowskaspołeczność ma realny wpływ na to, co dzieje się w firmie. Współdecyduje o kształcie portfolio, nowościach produktowych w kampaniach marketingowych, współtworzy międzydziałowe zespoły, wprowadza udoskonalenia w swoich obszarach działania. Przedstawiciele wszystkich szczebli organizacji dzielą się także swoimi opiniami, potrzebami i oczekiwaniami poprzez udział w ankietach, warsztatach czy też badaniach fokusowych. Mają wpływ zarówno na kluczowe procesy wewnętrzne, jak i zarządzanie wynikami pracy, politykę wynagradzania czy organizację środowiska pracy, ale także na takie kwestie, jak wybór nazw sal do spotkań, roślin sadzonych na firmowym dziedzińcu czy też zwierząt adoptowanych w ramach współpracy z zoo. Wszystko to pozwala im jeszcze lepiej definiować swoją rolę w tworzeniu kultowej marki znanej od pokoleń oraz miejsca pracy — zarówno na warszawskiej Pradze w przestrzeni produkcyjnej, biurowej, jak i w całej Polsce, gdzie działają siły sprzedaży terenowej firmy.

Odpowiedzialność

Więź z organizacją to naturalnie bycie jej częścią i branie odpowiedzialności za jej przyszłość poprzez codzienne decyzje i działania oraz wpływ na otoczenie. Odpowiedzialność stała się więc jedną z podstawowych wartości Wedla, kształtując postawy, podejście do współpracowników i wykonywanych obowiązków. Traktowana jest zarówno jako duży przywilej, ale również mobilizacja. Nie bez powodu to właśnie pracownicy stanowili jedną z kluczowych grup w dialogu z interesariuszami, na podstawie którego stworzono strategię społecznej odpowiedzialności Wedla. Już na początkowym etapie mogli oni przekazać swoje oczekiwania w obszarze zrównoważonego rozwoju do firmy jako pracodawcy, producenta czy też sąsiada i partnera biznesowego i uczestniczyli w wyborze priorytetowych działań CSR na kolejne 10 lat.

Na co dzień decydują także o tym, do kogo kierowana jest pomoc w ramach prowadzonych akcji dobroczynnych. W związku z pandemią koronawirusa oddolnie zainicjowali akcję #Wspieramyidoceniamy dla personelu medycznego. Jesienią natomiast będą mogli realizować swoją misję odpowiedzialności w odbywającym się już po raz XIV programie grantowym „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”. Mogą w nim również głosować na autorskie projekty społeczne swoich kolegów i koleżanek, decydując o tym, które z nich otrzymają wsparcie finansowe, a także brać udział w akcjach wolontariatu pracowniczego. Odpowiedzialność ma więc w Wedlu niejedno imię, pozwala pracownikom troszczyć się o najbliższe otoczenie i działać z myślą o drugim człowieku.

— Społeczność naszej firmy tworzą przedstawiciele kilku pokoleń. Tę różnorodność traktujemy jako ogromną wartość, ale również wyzwanie. Właśnie dlatego każdy głos, choć inny, ma takie samo znaczenie. Chcemy tworzyć przestrzeń, w której nasi pracownicy stają się autorami zmian, rozwijając zarówno samych siebie, współpracowników, jak i całą firmę — mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

— Jesteśmy przekonani, że słuchając i szanując różne punkty widzenia, możemy z ich udziałem odpowiedzialnie się rozwijać. To także kontynuacja drogi zapoczątkowanej przed laty przez rodzinę Wedlów. Ten niezwykły dla wszystkich czas pandemii tylko umocnił nas w przekonaniu, że włączanie pracowników w tworzenie rozwiązań oraz słuchanie ich potrzeb wzmacnia organizację oraz buduje zrozumienie i poczucie dumy z bycia częścią firmowej społeczności — podsumowuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Tworzysz ciekawe kampanie marketingu rekrutacyjnego i wizerunkowe? Cenisz i dbasz o różnorodność w organizacji? Wiesz, jak budować lojalność i zaangażowanie pracowników? Wykorzystujesz nowoczesne technologie w HR?

Pochwal się podejściem do pracowników i buduj wizerunek pracodawcy, który ma Siłę Przyciągania!

Zgłoś firmę do piątej edycji konkursu! Udział jest bezpłatny, nabór trwa do 30 września.

Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszeniowy: silaprzyciagania.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane