WPP blisko umowy sprzedaży 60 proc. udziałów w Kantar

opublikowano: 09-07-2019, 09:53

WPP, jeden z potentatów rynku reklamowego zamierza ogłosić sprzedaż większościowego pakietu akcji specjalizującej się w zakresie badań rynkowych firmy Kantar. Jego nabywcą ma zostać Bain Capital. Może do tego dojść w ciągu kilku dni, twierdza źródła agencji Bloomberg.

Jedna z osób związanych ze sprawą powiedziała, że Bain negocjuje zakup 60 proc. udziałów, a strony finalizują warunki umowy i przygotowują się do jej ogłoszenia.

Nie można jednak wykluczyć fiaska rozmów. 

Wcześniejsze doniesienia mówiły, że Kantar wyceniony został na około 4 mld USD.

Sprzedaż jest częścią starań dyrektora naczelnego WPP Marka Reada, chcącego obniżyć zadłużenie i uprościć globalną sieć agencji reklamowych po tym, jak porzucił strategię opracowaną przez poprzednika, zakładającą wzrost oparty na przejęciach. Read informował wcześniej, że zarządzany przez niego holding reklamowy chciałby utrzymać 25 do 40 proc. udziałów w Kantar.

Według szacunków agencji Bloomberg, oferty na firmy reklamowe wzrosły o około 21 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a oferenci wydali na przejęcia już około 16,5 mld USD.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu