Wrażliwość biznesu

ks. Dariusz Kruczyński
opublikowano: 06-07-2009, 00:00

Do podmiotów najszybciej odczuwających skutki spowolnienia gospodarczego należą instytucje niosące pomoc potrzebującym. Słabnąca gospodarka przekłada się na większe bezrobocie, a w rezultacie — na większą liczbę osób, dla których wsparcie staje się niezbędne. Gdy spadają zyski firm, w naturalny sposób spada też ich zaangażowanie w działalność charytatywną. Trudne czasy stają się wielkim wyzwaniem i sprawdzianem wrażliwości biznesu — czy polscy przedsiębiorcy utrzymają społeczne zaangażowanie.

Na podstawie wieloletniego doświadczenia zapewniam, że organizacje charytatywne doceniają każdy grosz. Jednak podobnie do biznesu — dla nas w realizacji społecznej misji najważniejsza jest stabilność. Dlatego można się tylko cieszyć, że nawet w ciężkim okresie znajdują się firmy, dzięki którym pomoc otrzymują m.in. dzieci z najuboższych rodzin. Jako przykład z własnego podwórka mogę podać ogólnopolski cykl festynów rodzinnych, podczas których przekazaliśmy takim dzieciom kilkadziesiąt tysięcy paczek ufundowanych przez niezawodną Biedronkę.

W Polsce społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR — Corporate Social Responsibility) systematycznie nabiera treści. Upowszechnia się moda na wspieranie przez przedsiębiorców ważnych celów. Organizacje charytatywne pozostają w nadziei, że obecne kryzysowe kłopoty polskiej gospodarki tego bardzo pozytywnego zjawiska nie odwrócą.

ks. Dariusz Kruczyński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ks. Dariusz Kruczyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy