Wrocław zaleje świat filtrami do silników

Małgorzata Grzegorczyk
15-01-2007, 00:00

Japońsko-niemieckie joint venture dostanie pomoc na budowę we Wrocławiu fabryki wartej 60 mln EUR. Rządowi szczególnie zależy na centrum R&D.

Rząd wesprze inwestycję Boscha i Denso

Japońsko-niemieckie joint venture dostanie pomoc na budowę we Wrocławiu fabryki wartej 60 mln EUR. Rządowi szczególnie zależy na centrum R&D.

Bosch i Denso, które chcą zbudować fabrykę filtrów do silników Diesla („PB” informował o tym w listopadzie ubiegłego roku), są coraz bliżej wejścia do Wrocławia.

— Międzyresortowy zespół do spraw inwestycji zagranicznych przyjął program wieloletni związany z projektem produkcji silników. To inwestycja za 250 mln zł tworząca 250 miejsc pracy. Projekt zrealizuje firma, która już produkuje w Polsce — mówi Andrzej Kaczmarek, wiceminister gospodarki.

Nie podaje nazwy inwestora, ale nasze źródła potwierdzają, że chodzi o firmy Bosch i Denso.

Głównie badania

Rządowi bardzo zależy nie tylko na samej fabryce, ale także na centrum badawczo-rozwojowym, które ma wspierać produkcję, a — co ważniejsze — rozwijać nowe projekty.

— Ma w nim pracować 30-50 osób – dodaje źródło „PB”.

Spółka nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, choć pomoc publiczna jest tu ważnym elementem. Fabryka będzie objęta Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną, jednak jej prezes, Mirosław Greber, odmawia komentarza.

Robert Bosch już ma fabrykę w Polsce. W Mirkowie pod Wrocławiem produkuje elementy hydraulicznych układów hamulcowych dla Fiata, Peugeota i GM oraz części do skrzyni biegów Fiata.

Uczelnie czekają

— Gdyby doszło do rozszerzenia produkcji przez Boscha, powstaną dobre miejsca pracy i szansa na współpracę z uczelniami, co wpisuje się w plany budowy gospodarki opartej na wiedzy — mówi Paweł Panczyj, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Joint venture Bosch i Denso ruszą na początku 2008 r. Produkować mają oszczędne filtry cząstek stałych do silników Diesla. W związku z normą emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie w 2008 lub 2009 r., koncerny liczą, że takie filtry będą stosowane we wszystkich silnikach w Europie. © ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wrocław zaleje świat filtrami do silników