Wrocław zyskuje dzięki promocji

AA
21-04-2008, 00:00

Inwestując w promocję w kraju i za granicą, stolica Dolnego Śląska zdołała ocieplić swój wizerunek i przyciągnąć inwestorów.

Inwestując w promocję w kraju i za granicą, stolica Dolnego Śląska zdołała ocieplić swój wizerunek i przyciągnąć inwestorów.

Osiem lat temu Wrocław zainwestował w działania promocyjne 1,5 mln zł. Na ten rok zaplanował już 11 mln zł. Budżet miasta wzrósł przez ten czas z 1,5 mld zł do 2,76 mld planowanych na ten rok i jest drugi w Polsce, po budżecie Warszawy. Wrocław umie zdobywać pieniądze z innych źródeł niż podatki od mieszkańców i biznesu. Z funduszy europejskich (od 2004 do 2013 r.) miasto dostanie 816,7 mln zł, a z krajowych — 879,6 mln zł. W latach 2008-10 będzie to odpowiednio 575,5 mln zł i 579,2 mln zł. Pójdą m.in. na rozbudowę sieci komunikacyjnej, poprawę jakości dróg, programy edukacyjne i na ochronę środowiska.

Walą drzwiami i oknami

Promocja miasta przekłada się na napływ inwestorów. Dzięki reklamom w zagranicznych tygodnikach, kampanii billboardowej w Niemczech, staraniom o Expo 2012, EIT, udziałowi w mistrzostwach w piłce nożnej, sylwestrom w ogólnopolskiej telewizji, festiwalowi filmowemu o mieście jest nieustannie głośno. I o to chodzi jego władzom.

Bezpośrednio po nagłośnieniu starań o wystawę światową we Wrocławiu zainwestował koncern Macopharma, producent sprzętu medycznego. Takich inwestorów, jak choćby koreańskie firmy w Węźle Bielańskim, tuż za rogatkami Wrocławia, jest sporo.

Wracajcie do nas

Władze miasta uważają, że więcej można zyskać, współdziałając z sąsiednimi gminami. Stąd pomysł utworzenia aglomeracji wrocławskiej, w której największe miejscowości zostaną połączone szybką koleją, z wykorzystaniem istniejącego systemu torów i stacji.

Podczas promocji w Wielkiej Brytanii miasto namawiało do powrotu lub osiedlania się w nim Polaków, którzy na razie zarabiają na Wyspach. Prędzej czy później wrócą, więc warto zawczasu zadbać, by to we Wrocławiu zainwestowali swoje pieniądze i umiejętności. Już teraz najpoważniejszymi klientami tutejszych deweloperów są młodzi Polacy, którzy pracują w zagranicą, a tu kupują nieruchomości jako inwestycje lub by w przyszłości w nich zamieszkać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Wrocław zyskuje dzięki promocji