Wskaźniki PMI znalazły nowego sponsora

JKW
01-09-2009, 00:00

Bank HSBC został nowym partnerem największego na świecie badania koniunktury.

Bank HSBC został nowym partnerem największego na świecie badania koniunktury.

Wskaźniki PMI dla rynków wschodzących — najpopularniejsze badanie koniunktury, tworzone przez firmę Markit — będą od września publikowane pod szyldem banku HSBC. To już trzeci sponsor badania w ostatnich dwóch latach. Wcześniej patronem był bank ABN Amro, a następnie (po fuzji) Royal Bank of Scotland. Kilka miesięcy temu Brytyjczycy w ramach cięcia kosztów wycofali się jednak z finansowania badania.

Wskaźniki PMI to najbardziej znane narzędzie mierzące koniunkturę — według firmy badawczej AMR International, co miesiąc na najnowsze odczyty indeksu czeka 200 tys. finansistów. Wyniki inne, niż prognozują ekonomiści, potrafią zachwiać rynkami finansowymi na całym świecie.

Współpraca Markit i HSBC zaowocuje nowym wskaźnikiem — tzw. HSBC EMI (Emerging Markets Index), obrazujący przyszłą sytuację gospodarczą w gospodarkach wschodzących. Pierwsze wyniki zostaną opublikowane 6 października na konferencji MFW w Stambule.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JKW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wskaźniki PMI znalazły nowego sponsora