Współczesny Kobiecy Dress Code - najczęściej popełniane błędy, o czym zawsze należy pamiętać

  • Materiał partnera
opublikowano: 18-01-2019, 16:19

Od 25 lat jestem związana z branżą mody, od 10 lat prowadzę warsztaty, szkolenia oraz wykłady dotyczące klasycznej elegancji oraz budowania wizerunku w biznesie. Spotykam się z ludźmi z różnych branż i z różnymi potrzebami, ale nadal w większości przypadków znaczenie słowa dress code jest w dużej mierze niezrozumiałe. Czym zatem jest dress code, a czym nie jest? Jak należy go rozumieć w odniesieniu do współczesnych czasów, co się zmieniło a o czym zawsze należy pamiętać. Oto kilka ważnych wskazówek.

Sprawdź program konferencji „Power to Women”, 5-6 marca 2019, Warszawa >>

Pracujemy w różnych środowiskach, miastach, nasze firmy różnią się wielkością, ale też charakterem działalności. Jednak dla wszystkich branż, które mają bezpośredni kontakt z klientem lub cenią sobie kulturę pracy wewnątrz firmy, dress code to podstawowy element budowania zarówno pozytywnego wizerunku firmy jak i marki osobistej. Przez ostatnie lata kwestia ta została w wielu firmach pozostawiona pracownikom co doprowadziło w większości do całkowitego rozluźnienia obyczajów, konfliktu pokoleniowego, a w konsekwencji chaosu. Niestety tyle opinii i interpretacji, na ten temat, ile gustów. Czym jest więc współczesny dress code i czy wciąż jest nam potrzebny?

Dress Code: Jest to strój adekwatny do okoliczności, miejsca, wieku oraz pozycji jaką zajmujemy. Czym na pewno nie jest dress code: Nie jest rozmową o modzie i trendach lasowanych przez projektantów w danym sezonie. Dzisiejsze życie profesjonalne bardzo często łączy się z życiem towarzyskim, a więc znalezienie złotego środka może nam sprawiać pewne trudności. Odpowiednio dobranym wizerunkiem zawsze potwierdzamy w oczach klienta wyobrażenie o wykonywanym przez nas zawodzie. Dlatego drogą do skrócenia dystansu nie powinien być nasz ubiór a komunikacja werbalna. To częsty problem, z którym spotykają się zwłaszcza kancelarie prawne lub urzędnicy bankowi i ubezpieczeniowi, gdzie liczy się zaufanie publiczne.

Najczęściej popełniane błędy:

  • Źle dopasowane ubranie do naszej sylwetki
  • Przekraczanie granic seksualności, co jak pokazuje moje doświadczenie krępuje i przeszkadza naszym klientom oraz współpracownikom
  • Epatowanie dużym logo marki, zwłaszcza w przypadku torebki, która to od jakiegoś czasu pretenduje do bycia wyznacznikiem statusu społecznego oraz sugeruje stan naszego konta. Pamiętajmy że to zwykła gra marketingowa i nie dajmy się w nią wciągnąć.
  • Brak podstawowego makijażu to bardzo częsty błąd w komunikacji biznesowej.
  • Nadmierne korzystanie z nowoczesnych form poprawiania wyglądu (zbyt długie rzęsy, przesadnie powiększone usta, kolorowe długie paznokcie)
  • Nieodpowiednio dobrana bielizna - widoczna pod ubraniem.

O czym zawsze należy pamiętać:

  • Dobierając garderobę zróbcie to dzień przed. Zastanówcie się z kim macie spotkanie, jaki cel chcecie osiągnąć, jak będzie wyglądał wasz dzień. Dobre planowanie i przygotowanie to połowa sukcesu.
  • Kupujcie mniej rzeczy, ale wysokiej jakości tworząc w ten sposób garderobę kapsułową. Takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić czas, pieniądze i stres związany z codziennym doborem garderoby.
  • Bez względu na czasy w których żyjemy nadal nie dostaniemy drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia i naprawdę warto się pochylić nad kwestią naszego wizerunku. Zróbcie to sami lub z pomocą eksperta, a bardzo szybko okaże się że to były bardzo dobrze wydane pieniądze.
  • Robiąc zakupy mierzcie wszystkie ubrania, to ciężka praca ale zawsze się opłaca.
  • Stara zasada ,,Mniej znaczy więcej" nadal idealnie sprawdzi się w każdych warunkach. Nasze ubranie ma być tłem dla naszych kompetencji, kobiecości i osobowości.

Niezależnie od charakteru pracy faktem jest , iż dobrze ubrana kobieta to kobieta pewna siebie, a to zawsze przekłada się na sukces zarówno profesjonalny jak i towarzyski.

Agnieszka Martyna - Ross

Sprawdź program konferencji „Power to Women”, 5-6 marca 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu