Współdzielenie przejazdów zmniejsza zanieczyszczenie powietrza w polskich miastach.

Materiał Partnera
opublikowano: 09-06-2016, 15:37

Z badań Ubera wynika, że 42% jego klientów nie ma własnego samochodu i liczba ta będzie jeszcze rosnąć. Już teraz 1/3 przejazdów realizowanych w Warszawie ma swój początek lub koniec w pobliżu stacji metra. Współdzielenie przejazdów dopełnia transport publiczny, co sprawia, że zmniejsza się liczba korków i samochodów poruszających się po mieście, a tym samym podnosi się jakość powietrza. 16 czerwca w Krakowie gościem kongresu nowej gospodarki Impact’16 będzie David Plouffe, członek zarządu Uber, autor dwóch wyborczych zwycięstw Baracka Obamy, który opowie o tym jak nowoczesne technologie mogą zmieniać miejską mobilność i ułatwiać życie mieszkańców. To jego pierwsza wizyta w Polsce.

Z badań IPSOS przeprowadzonych na zlecenie Ubera wynika, że 42% osób polskich użytkowników aplikacji nie ma własnego samochodu. Europejska Agencja Środowiska (EEA) podaje, że w 2030 r. poziom zanieczyszczenia powietrza w polskich miastach będzie należał do najwyższych w całej Unii Europejskiej. Wśród rekordzistów są Kraków, Nowy Sącz, Gliwice, Zabrze i Katowice. W każdym z tych miast w 2014 r. dopuszczalne stężenie rakotwórczego benzopirenu było przekroczone średnio o 500 proc. Jednocześnie w samej Warszawie 850 tys. samochodów jest wykorzystywanych nieefektywnie. Auta średnio przez 23 godziny na dobę są nieużywane, a w samochodzie wykorzystywane są jedno lub dwa miejsca. 

Ludzie na całym świecie przekonali się, że możliwość zamówienia przejazdu za pomocą jednego przycisku w aplikacji ma ogromny wpływ zarówno na rozwój transportu, jak i rynku pracy. Chcemy wykorzystać szansę, przed którą stoimy i skupić się na rozwijaniu sieci także w Polsce – mówi David Plouffe, Członek Zarządu Ubera. Aby podnieść jakość powietrza w polskich miastach należy szukać skutecznych metod obniżania liczby samochodów poprzez umieszczanie większej liczby osób w mniejszej liczbie samochodów. Tylko w taki sposób możemy obniżyć zawartość spalin w powietrzu, sprawić, że miasta są bardziej przejezdne i jest w nich więcej przestrzeni dla ludzi niż dla parkingów – dodaje.

Jak wynika z analizy UBERA jedna trzecia przejazdów realizowanych w Warszawie ma swój początek lub koniec w pobliżu stacji metra. Polacy chętnie korzystają z pomocy kierowców Ubera w godzinach nocnych, kiedy częstotliwość kursowania transportu publicznego jest ograniczona lub jest w ogóle niedostępna.

Rozwiązania takie jak Uber uzupełniają strukturę transportu publicznego, co pokazują twarde dane. Badania Pew Research Center pokazują, że im więcej osób korzysta z usług oferujących współdzielenie przejazdu tym większe prawdopodobieństwo, że będą korzystać z transportu publicznego. Taki trend można już obserwować w Stanach Zjednoczonych, gdzie 56% użytkowników Ubera, korzysta również z transportu publicznego. W przypadku osób, które nie korzystają z takich aplikacji, współczynnik ten wynosi zaledwie 9%. więcej  - mówi David Plouffe, Członek Zarządu Uber.

Badania Pew Research Center pokazują również, że im częściej ktoś korzysta z aplikacji typu Uber, tym rzadziej posiada własne auto. Wśród użytkowników tego typu rozwiązań w USA, 64% ma własne samochody, zaś wśród tych, którzy z aplikacji do współdzielenia przejazdów nie korzystają odsetek ten wynosi 78%. 

David Plouffe będzie gościem kongresu nowej gospodarki Impact’16 odbędzie się w Krakowie w dniach 15 - 16 czerwca. Plouffe był manadżerem kampanii prezydenckich Baracka Obamy, jest uznawany za “architekta” dwóch zwycięstw wyborczych obecnego prezydenta USA. W 2008 roku rozpoczął pracę w Białym Domu na stanowisku starszego doradcy prezydenta. Aktualnie Plouffe jest członkiem zarządu Fundacji Baracka Obamy oraz członkiem zarządu Uber Technologies. Kongres, który przyciągnął Amerykanina do Krakowa, zgromadzi polskich i zagranicznych ekspertów z dziedziny innowacji, rozwoju przedsiębiorczości, cyfryzacji i finansowania startupów, którzy podzielą się wiedzą i doświadczeniem, a także opowiedzą o światowych praktykach, które można wykorzystać na naszym gruncie, by w Polsce budować nowoczesną gospodarkę. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Rejestracja na www.impactcee.com

Informacja o badaniu

Badanie polskich użytkowników aplikacji Uber przeprowadzone przez IPSOS: N= 912, sierpień 2015. Badanie Pew Research Center: badanie American Trend Panel przeprowadzone w listopadzie/grudniu 2015 w USA, N= 4,787

Rejestracja uczestników

Rejestracja na wydarzenie za pomocą strony internetowej www.impactcee.com

**********

Kontakt dla mediów: 

Lidia Roman

Bridge sp. z o. o.

mobile: +48 502 598 983

l.roman@bridge.pl

 

Kontakt dla Instytucji:

Anna Radwan

mobile: +48 601 316 313

anna.redwan@impactcee.com

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał Partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu