Współpraca, która rodzi innowacje

MIKOŁAJ PLACEK, prezes zarządu Grupy Oknoplast
opublikowano: 24-04-2018, 22:00

Wraz ze zmianami, jakie przyniósł rozwój technologiczny, firmy — zwłaszcza największe — muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, do których należą przede wszystkim dostosowanie się do cyfrowej rzeczywistości i prowadzenia biznesu w zupełnie nowy sposób.

W takich sytuacjach bardzo pomocne okazują się start-upy, które dobrze odnajdują się w świecie nowych technologii. Jak wynika z raportu PwC „Kierunek innowacje! Polskie firmy na ścieżce rozwoju” z 2017 r., aż 65 proc. badanych przedsiębiorstw pracuje lub za chwilę będzie współpracować ze start-upami w poszukiwaniu innowacji. To ogromna zmiana, zważywszy, że jeszcze kilka lat temu — według ostatniego raportu PARP, wydanego w 2015 r. — innowacyjność w polskim biznesie sięgała zaledwie 16 proc.

Jestem przekonany, że współpraca dużych przedsiębiorstw z młodymi, innowacyjnymi firmami jest dobrą inwestycją, pozwalającą na optymalny rozwój technologiczny dla obu stron. Sprzyja to tworzeniu ciekawych i przełomowych rozwiązań. Trudno się więc dziwić, że powiązania te powoli stają się trendem już nie tylko na zachodzie, lecz także w Polsce. Jako Grupa Oknoplast również współpracujemy ze start-upami i nasze doświadczenia w tym temacie są wyjątkowo pozytywne.

Zaangażowaliśmy się m.in. w program ScaleUp realizowany przez Krakowski Park Technologiczny.

W jego ramach współpracujemy m.in. ze start-upem nad innowacyjnym produktem Locky — to nakładka na klucz, umożliwiająca czuwanie nad bezpieczeństwem domu z każdego miejsca na Ziemi. Obecnie rozpoczynamy współpracę także ze start- -upem projektowym. Jej celem jest uatrakcyjnienie naszej oferty.

Osobiście widzę ogromny potencjał we współpracy dużych firm ze start-upami, czego najlepszym dowodem jest moje zaangażowanie w jury konkursu mającego na celu wyłonienie 50 kreatywnych osobistości w biznesie. Co roku nagradzamy ludzi, którzy chcą się rozwijać, kreować biznes innowacyjny i wprowadzać nieszablonowe rozwiązania do swoich działań.

Na rynku jest wiele innowacyjnych małych biznesów.

To naszą rolą — jako firmy, która swoją pozycję zbudowała właśnie na innowacjach — jest wspieranie młodych, dynamicznych podmiotów w realizacji nowatorskich pomysłów. Charakteryzuję to jako jeden z podstawowych elementów odpowiedzialności biznesowej dużych firm, a w biznesie jest to szansą na budowanie konkurencyjnej pozycji polskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIKOŁAJ PLACEK, prezes zarządu Grupy Oknoplast

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Współpraca, która rodzi innowacje