Współpraca z jednym dostawcą usług jest najbardziej opłacalna

Marcin Złoch
15-03-2006, 00:00

Według operatorów w przypadku korzystania z jednego usługodawcy

dostępu do internetu i transmisji danych firma tylko zyskuje.

Usługi telekomunikacyjne dostępu do internetu i transmisji danych nie muszą pochodzić od jednego dostawcy. Jednak świadczący je operatorzy przekonują, że firma powinna związać się z jednym usługodawcą. Może wtedy liczyć na atrakcyjniejsze opłaty abonamentowe.

— Zarówno z punktu widzenia odbiorcy, jak i dostawcy najkorzystniej jest, kiedy potrzeby telekomunikacyjne firmy zaspokajane są przez jeden podmiot. Operator maksymalizuje swoje zyski przy zmniejszaniu kosztów świadczenia usługi, gdyż jedna infrastruktura służy dwóm rodzajom usług — przekonuje Agata Habierska, kierownik produktu Crowley Data Poland.

Przyszły użytkownik, żeby korzystać z usług, musi kupić odpowiedni sprzęt, często bardzo kosztowny. Najlepiej by było, gdyby urządzenia te pozwalały na realizację kilku typów zadań, np. zapewnienie dostępu do internetu i zestawienie kanałów do transmisji danych między oddziałami. Wówczas przy zakupie różnorodnych usług koszty się rozkładają i dostawca może zaproponować klientowi atrakcyjniejszą ofertę.

Wszystko naraz

Dla odbiorcy współpraca z dostawcą kompleksowych usług ma być wygodną formą ze względu na oszczędności finansowe wynikające z niższej ceny za pakiet usług, oraz z racji jednego punktu kontaktu na wypadek awarii. Jeśli klient kupuje usługi łączone od jednego operatora, to może on dostarczyć ich wiele w ramach jednej sieci i w sumie obniża to koszty klienta. Współpraca z jednym dostawcą może okazać się korzystna także z innych powodów. Główne korzyści dla użytkownika to jeden kontrakt, jeden punkt kontaktu, korzystniejsza oferta, a także objęcie całej usługi jedną umową gwarantującą jakość połączeń.

— Współpraca z jednym dostawcą to korzyści wynikające w zakresie wybranych usług plus możliwość wykorzystania połączonej oferty, np.: transmisja głosu w tej samej sieci co danych, centralny dostęp do internetu — twierdzi Marcin Kotlarski, dyrektor działu zarządzania produktami GTS Energis.

Nowy sposób

Maciej Jędrak z Netii przekonuje, że dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie usługami transmisji danych w sektorze MŚP, ponieważ obecnie koszty usług telekomunikacyjnych relatywnie spadają, a standardy i wymagania klientów rosną. Zmienia się także sam sposób korzystania z usług.

— Wielokrotnie klienci decydują się na rezygnację z lokalnych łączy dostępowych do internetu w oddziałach firmy z jednoczesnym rozszerzeniem pasma w lokalizacji centralnej i rozesłaniu internetu poprzez własną sieć. Pozwala to zwiększyć bezpieczeństwo całej sieci przy redukcji kosztów — twierdzi Maciej Jędrak.

Iwona Zawiślak z Mediatela również uważa, że model współpracy bazujący na kompleksowej obsłudze jest jak najbardziej wskazany. Jednakże należy podejmować współpracę z dostawcami zapewniającymi usługi na wysokim poziomie, bo uzależnienie od dostawcy może okazać się kłopotem w przypadku awarii.

— Dla firm wymagających 100 proc. bezawaryjności korzystania z telekomunikacji niezbędne jest zdublowanie łączy. Taka firma powinna doprowadzić do siedziby dwa łącza — twierdzi Iwona Zawiślak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Współpraca z jednym dostawcą usług jest najbardziej opłacalna