Współpraca z siecią jest szansą na rozwój

Dariusz Sapiński
05-06-2008, 00:00

Marzeniem każdego producenta jest znalezienie dużego, przewidywalnego, regularnie płacącego odbiorcy. Takiego, który byłby gwarantem stabilności firmy — także wówczas, gdy rynkowa koniunktura przestaje być pomyślna. Dlatego trudno się dziwić, że wielu rodzimych producentów — począwszy od małych przedsiębiorstw rodzinnych, a skończywszy na dużych firmach o znanych markach — chce nawiązywać długofalową współpracę z liderami sieci handlowych.

Jakie są plusy takiej współpracy? Przede wszystkim — pozyskanie pewnego, poważnego partnera. Nie trzeba tłumaczyć, że firma dysponująca dziesiątkami, a nawet setkami sklepów w całej Polsce — dobrym przykładem mogą być dyskonty spożywcze Biedronki, których działa już ponad tysiąc — jest bardzo istotnym kontrahentem. Zawarcie długoterminowego kontraktu z taką wielką siecią dystrybucyjną daje przedsiębiorcy oddech oraz komfort skupienia się na strategii firmy i rozwojowych inwestycjach. Warto również pamiętać, że sieci dbają o jakość sprzedawanych produktów — specjalne procesy jej kontrolowania są dzisiaj normą. Dla klientów to sygnał, że dany producent jest wiarygodnym partnerem.

W niektórych przypadkach współpraca producenta z siecią może być jedynym sposobem na skuteczne wypromowanie własnych wyrobów wśród wielkiej rzeszy klientów. Dotyczy to na przykład wytwórców regionalnych, którzy dzięki sieci mogą być obecni — bez dodatkowych nakładów finansowych — w odległych regionach kraju. Oczywiście lepiej jest, gdy sieć stawia na sprzedaż produktów pod ich własną marką. Takie rozwiązanie umożliwia obniżenie ceny własnej marki ze względu na znacznie większą skalę sprzedaży. Dodatkowo część sieci wyróżnia produkty specjalnym znakiem jakości, co jest dla producenta dodatkową korzyścią marketingową.

Dariusz Sapiński

prezes Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dariusz Sapiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Współpraca z siecią jest szansą na rozwój