Wszystko polega na reputacji

Marcin Zawiśliński
opublikowano: 20-12-2006, 00:00

Jak profesjonalnie poprowadzić PR wewnętrzny i zewnętrzny firmy? Zawsze warto sięgnąć po wiedzę eksperta z tej dziedziny.

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej doceniają wagę i znaczenie public relations w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi, a także w tworzeniu wizerunku swojego przedsiębiorstwa. Nie wszyscy jednak posługują się narzędziami public relations właściwie, a przede wszystkim skutecznie. I właśnie przede wszystkim do takich osób oraz do tych, które jeszcze nie doceniają zalet i znaczenia PR, adresuje swoją książkę „Public relations” prof. Sam Black.

W przedmowie do książki, uznawanej przez wielu specjalistów za dzieło klasyczne w tej dziedzinie, autor przede wszystkim tłumaczy, czym jest komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna. „Wszystko tu polega na reputacji, wiarygodności, zaufaniu, harmonii oraz uzyskiwaniu obopólnego porozumienia dzięki prawdziwej i pełnej informacji” — pisze prof. Black.

Warto mu wierzyć, bo obok Edwarda Bernaysa jest uznawany za guru w tej branży, jej pioniera i twórcę. Zajmował się nią bowiem już od połowy lat 30. ubiegłego wieku aż do śmierci w 1999 r.

W „Public relations” w sposób przystępny, klarowny — i co istotne — opierając się na ciekawych przypadkach, Sam Black prowadzi czytelnika przez zawiły świat relacji firm (i innych struktur organizacyjnych) z otoczeniem. Oprócz historii, podstawowych zasad i metod prowadzenia PR, omawia także możliwości zastosowania PR w firmach znajdujących się w różnych sytuacjach — od tych zwyczajnych, wymagających jedynie regularnego kontaktu z podwładnymi i mediami, po bardziej skomplikowane, np. kryzysowe.

Czy dzieło Brytyjczyka ma jakieś wady? Może jedną — na pewno nie wyczerpuje tematu i w związku z tym pozostawia pewien niedosyt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Zawiśliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu