Wyborowa i Sobieski rządzą!

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 01-07-2009, 06:41

Mimo globalnego kryzysu dwie polskie marki wódki szturmem zdobywają światowe rynki. Wyborowa zwiększa sprzedaż najszybciej wśród międzynarodowych marek mocnych alkoholi. Sobieski też rośnie wyborowo.

Choć przemysł spirytusowy w Polsce boryka się z poważnymi problemami i niską rentownością, to na światowym rynku coraz jaśniej świecą dwie wódczane gwiazdy z Polski rodem.

Z najnowszego światowego rankingu największych marek alkoholi mocnych, opublikowanego przez Drinks International, wynika że wódka Wyborowa to najszybciej rosnąca międzynarodowa marka na świecie.

W ciągu ostatniego roku, należąca do grupy Pernod Ricard marka wódki, zanotowała globalny wzrost sprzedaży aż o 30,3 proc. Niedaleko za nią uplasowała się należąca do Grupy Belvedere marka Sobieski, ze wzrostem sięgającym 10 proc.

Choć dobra kondycja obydwu produkowanych w Polsce marek wódki cieszy, to jednak dokładna analiza raportu nie pozostawia złudzeń co tego, że jeszcze dużo brakuje im do liderów światowego rynku wysokoprocentowych alkoholi. Zarówno Wyborowa, jak i Sobieski nie mieszczą się jeszcze w pierwszej trzydziestce największych międzynarodowych marek mocnych alkoholi pod względem sprzedaży. Sobieski plasuje się w tej stawce na 31. miejscu ze sprzedażą na poziomie 2,75 mln 9-litrowych kartonów, a Wyborowa na 35. miejscu, ze sprzedażą 2,32 mln.

Więcej w środowym "Pulsie Biznesu".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy