Wybrano najlepsze łódzkie pomysły na biznes

opublikowano: 18-10-2018, 22:00

10. edycja konkursu Młodzi w Łodzi — Mam Pomysł na Start-up

W Łodzi odbyła się jubileuszowa dziesiąta edycja konkursu Młodzi w Łodzi — Mam Pomysł na Start-up, dla autorów innowacyjnych projektów z zakresu nauki, technologii, a także kreatywnych pomysłów na biznes. Zwycięzcą tegorocznej edycji został projekt Inteligentne ule, który zdobył nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi w wysokości 40 tys. zł. Wydarzeniu towarzyszyły także spotkania start-upów z funduszami w ramach VC Speed Dating, stoiska wystawiennicze prezentujące najciekawsze łódzkie projekty oraz konferencja TEDxPiotrkowskaStreet Another Perspective. Gala odbyła się 18 października w Expo Łódź. W konkursie wzięło udział 35 innowacyjnych pomysłów, reprezentujących branże: medyczną, biotechnologiczną, informatyczną, artystyczną oraz kreatywną. Pod okiem uznanych w środowisku przedsiębiorców, ekspertów z obszaru inwestycji, a także specjalistów z zakresu transferu technologii młodzi przedsiębiorcy przez niemal pół roku rozwijali swoje pomysły na biznes.

Udział w konkursie był dla nich również okazją do prezentacji wypracowanych rozwiązań przed inwestorami, zdobycia specjalistycznego know-how, poszerzenia sieci kontaktów czy pozyskania kapitału na dalszy rozwój swojego pomysłu. Główna nagroda i tytuł Laureata Konkursu trafiły do projektu Inteligentne ule. Rozwiązanie to wykorzystuje technologie informatyczne i pozwala na monitorowanie uli w celu zapobiegania wymieraniu pszczół. Młodzi przedsiębiorcy walczyli również o nagrody sponsorowane przez partnerów konkursu oraz o tytuł Laureata Plebiscytu Internetowego, który trafił do projektu ThermoEye, dokonującego detekcji wczesnych stadiów chorobowych u trzody chlewnej. Wśród pozostałych laureatów znalazły się projekty: Archizo, Pergam.in, Xoxo WiFi, Nyklo, moviGO, Exal Bone, Wavy, DriveCloud, Hydra, ThermoEye, Tomek, Equezra, Make Yourself, UchFit, Memory Suport, Rozwój pojazdu do filmów 360.

— Udział w konkursie był nie tylko niesamowitą przygodą, lecz również intensywną szkołą biznesu. Nasz pomysł rozwijał się pod okiem mentora, który doradzał, w jakim kierunku powinniśmy myśleć, a także wspierał nas, gdy nadchodziły chwilę zwątpienia. Konkurs pozwolił nam również po raz pierwszy stanąć twarzą w twarz z inwestorami i zaprezentować im swoje rozwiązanie. Zostaliśmy przez nich potraktowani bardzo poważnie, co jeszcze bardziej zmotywowało nas do pracy nad naszym rozwiązaniem — mówiła Marta Nowacka współautorka projektu Archizo układanki architektonicznej.

— Przygotowanie prezentacji dla inwestora to trudne zadanie. Czasem nawet doświadczone start-upy nie radzą sobie z opowiadaniem o swoim pomyśle prostym i zrozumiałym językiem. W wystąpieniu nie pomaga również krótki czas na przedstawienie rozwiązań i technologii. Dlatego dobrym pomysłem jest przyzwyczajanie młodych przedsiębiorców, do tego, aby nabywali tę umiejętność już na początkowym etapie tworzenia startupu. Dziś usłyszeliśmy o wielu ciekawych rozwiązaniach, być może niektóre z nich będziemy rozwijać — dodał Michał Styś, dyrektor zarządzający OPG Property Professionals i reprezentant grupy inwestorów OPG VC.

Konkurs obfitował w liczne nagrody finansowe przeznaczone na rozwój firmy. Ich łączna pula wyniosła w tym roku 80 tys. zł. Oprócz nagród finansowychstartupy walczyły również o liczne nagrody rzeczowe i usługowe w tym: inkubację, kreowanie wizerunku marki, przestrzeń biurową, doradztwo, obsługę księgową czy kursy języka angielskiego. Udział w konkursie to również szansa nawiązania nowych znajomości, rozwinięcia modelu biznesowego oraz oswojenia się z rynkiem technologii i innowacji pod okiem doświadczonego mentora. Tegoroczną jubileuszową edycję konkursu po raz pierwszy wzbogacono o współpracę z mentorami. Młodych przedsiębiorców wspierało 35 mentorów oraz liczna grupa ekspertów z wieloletnią praktyką biznesową.

— W trakcie dziesięciu dotychczasowych edycji konkursu powstało blisko 120 pomysłów biznesowych, prawie 320 profesjonalnych biznesplanów oraz ponad 200 dobrze prosperujących na rynku firm. Młodych ludzi przyciąga przede wszystkim idea konkursu. Łączymy startupy z potencjalnymi kontrahentami oraz inwestorami — podkreśliła Monika Karolczak, zastępca dyrektora w Biurze Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi.

Uczestnicy tegorocznej gali mieli również okazję by wziąć udział w konferencji TEDxPiotrkowskaStreet Another Perspective. W krótkich wystąpieniach polscy i zagraniczni goście z charyzmą opowiadali o ideach wartych propagowania. Dyskutowano m.in.: o sile pędu, celach życiowych, które można wywnioskować na podstawie Google Maps, istotnych umiejętnościach w sytuacjach kryzysowych, budowaniu marek modowych na rynku pełnym tematów tabu czy treningu podświadomości w celu osiągnięcia zawodowego sukcesu. W budynku Expo zorganizowano także strefę targową, w której można było odwiedzić stoiska laureatów poprzednich edycji konkursu oraz partnerów wydarzenia. Dzielili się oni swoją wiedzą, doświadczeniami, a także prezentowali projekty. Wśród nich znalazły się takie projekty jak:, Quantum Games Super Hot, Inplanner, Drive Cloud, Makemyballs, Archizo, Cocoart”s, VitOFF, Procter&Gamble, Whirlpool oraz Accenture. Z kolei dzięki kioskowi multimedialnemu uczestnicy wydarzenia mieli także okazję do zapoznania się z ponad 200 ofertami pracy z 35 łódzkich firm.

Młodzi w Łodzi — Mam Pomysł na Start-up

To konkurs ukierunkowany na innowacyjne projekty zarówno naukowe, technologiczne, jak i kreatywne oraz artystyczne. Inicjatywa stwarza przestrzeń dla networkingu między młodym i dojrzałym biznesem oraz jest szansą na zdobycie kapitału na start lub rozwój firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Wybrano najlepsze łódzkie pomysły na biznes