Wydatki wyborcze partii w kampanii z 2005 roku

MIM
opublikowano: 17-09-2007, 00:00

Z danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że w kampanii 2005 r. komitety wyborcze wydały na płatne reklamy co najmniej 38,5 mln zł.

Z danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że w kampanii 2005 r. komitety wyborcze wydały na płatne reklamy co najmniej 38,5 mln zł.

87 proc. wydatków pochłonęła reklama telewizyjna, 13 proc. — radiowa. Najwięcej na płatne reklamy wyborcze wydały PiS — łącznie ponad 12 mln zł (to w sumie aż 31 proc. wszystkich wydatków komitetów wyborczych na płatne reklamy) i PO — 8 mln zł (21 proc. wszystkich wydatków). Na trzecim miejscu była LPR, która wydała na reklamy ponad 5 mln zł. W sumie płatnych ogłoszeń wyborczych wyemitowano ponad 44 tys. minut — 27 tys. w rozgłośniach radiowych i prawie 17 tys. w telewizjach.

W radiu najczęściej reklamowało się PiS (24 proc. wszystkich płatnych reklam wyborczych), a w telewizji PO (26 proc. łącznego czasu na reklamę). SLD w radiu zamówił ponad 4 tys. minut płatnych ogłoszeń i dzięki temu był trzeci w eterze, za PiS i PO. Komitety wyborcze chętniej korzystały z radiowych stacji komercyjnych i zleciły w nich w sumie ponad 18 tys. minut reklam wyborczych.

Najwięcej — prawie 23 mln zł — na reklamach wyborczych zarobiła telewizja publiczna. Ponad 6 mln zł zapłaciło jej PiS, 5,2 mln zł — PO, a 4,6 mln zł LPR. Komercyjnym stacjom kampania wyborcza przyniosła prawie 10 mln zł, z czego ponad 4,3 mln wydało w nich PIS, a 1,5 mln zł PO.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIM

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy