Wydawca rozważa sprzedaż 'Rolling Stone'

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg, BBC
opublikowano: 18-09-2017, 13:40
aktualizacja: 18-09-2017, 13:44

Wydawca legendarnego magazynu „Rolling Stone” rozważa różne strategiczne opcje odnośnie swojego większościowego pakietu udziałów. Jedną z nich jest sprzedaż.

Liczące sobie już 50 lat czasopismo jest najpopularniejszym i najbardziej rozpoznawalnym periodykiem z zakresu muzyki i kultury popularnej. Znane jest także z dziennikarstwa politycznego i komentarzy.

Rolling Stone
Zobacz więcej

Rolling Stone

"Rolling Stone" zadebiutował na rynku w 1967 r. w San Francisco. Jego założycielem był Jan Wenner, któremu pomagał krytyk muzyczny Ralph Gleason. Od tego czasu pozostaje pod kontrolą firmy Wenner Media. Sprawdzeniem potencjalnych opcji ma zająć się Methuselah Advisors.

Magazyn stał się światową ikoną rynku muzycznego, chociaż nie pozostaje też obojętny wobec amerykańskiego życia politycznego. Słynny jest również z charakterystycznych przednich okładek, które od wielu lat są swoistym symbolem sukcesu i wyznacznikiem dorobku artystycznego.

Na froncie czasopisma znalazły się zdjęcia szerokiego spektrum artystów takich jak Jimm Morrison z „The Doors”, Madonny czy Lady Gaga. Okładka była też miejscem prezentacji prezydentów, aktorów a nawet papieża (Franciszka II.).

Być może najbardziej znaną okładką jest fotografia wykonana przez Annie Leibowitz. Przedstawia ona Johna Lennona, byłego wokalistę The Beatles, który nagi, zwinięty leży przytulony do swojej ubranej żony, Yoko Ono.

Oprócz nieco skandalicznego charakteru, dodatkowej wartości okładce dodaje fakt, że artysta został zamordowany zaledwie kilka godzin po zrobieniu zdjęcia.

Magazyn ma spore znaczenie opiniotwórcze, choć jego dobre imię zostało nadszarpnięte w 2014 r., kiedy to jego wiarygodność ucierpiała po publikacji fałszywej historii o domniemanym gwałcie na terenie kampusu Uniwersytetu Wirginia. Wydawca zmuszony został do wypłacenia wysokiego odszkodowania za zniesławienie.

Według danych firmy Wenner Media, mimo niekorzystnych dla prasy zmian na rynku w ostatnich latach, powstania wielu serwisów internetowych i mediów społecznościowych, magazyn Rolling Stone wciąż może pochwalić się około 60 mln czytelników miesięcznie. 

Firma tłumaczy swoją decyzję, chęcią zajęcie strategicznej pozycji pod przyszły wzrost. Wcześniej sprzedała m.in. takie tytuły jak „Us Weekly" i "Men’s Journal" na rzecz American Media, wydawcy „National Enquirer".

Pozostałe 49 proc. udziałów należy do singapurskiej firmy BandLab Technologies.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg, BBC

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Wydawca rozważa sprzedaż 'Rolling Stone'