Wygrali Brytyjczycy

Katarzyna Łasica
29-06-2006, 00:00

Po długich zmaganiach norweska Orkla znalazła inwestora dla działu mediów. Nowym właścicielem zostanie brytyjski Mecom.

Orkla, norweski konglomerat, sprzeda grupę medialną Orkla Media brytyjskiemu funduszowi inwestycyjnemu Mecom.

Dag Opedal, szef Orkli, stwierdził, że sprzedaż Orkla Media Mecomowi jest najlepszym rozwiązaniem dla koncernu i jego udziałowców oraz dla Orkli Media. W zamian norweski koncern obejmie część udziałów w funduszu Mecom, powiązanym z Davidem Montogomerym (był wydawcą dzienników „The Daily Mirror” i „The Independent”).

Dzięki takiemu rozwiązaniu Orkla Media utrzyma pozycję lidera na medialnych rynkach w Norwegii, Polsce i Danii. Wielkość udziałów Orkli nie została jeszcze ustalona. Norweska grupa nie podaje szczegółów finansowych umowy. Dag Opedal podkreśla jednak, że była to najlepsza oferta finansowa. Ostatecznego porozumienia można spodziewać się w połowie lipca. Ambicją brytyjskiego Mecom było wzmocnienie pozycji na europejskim rynku medialnym. Orkla Media jest ważnym elementem tej strategii.

Orkla ogłosiła w listopadzie, że szuka strategicznego partnera w branży medialnej, w lutym poinformowała, że rozważa jej sprzedaż.

W Polsce norweski koncern ma udziały w spółkach wydających m.in. ”Rzeczpospolitą”, „Gazetę Giełdy Parkiet” i 11 dzienników regionalnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Wygrali Brytyjczycy