Wyhaczamy reklamy: Nordea, czyli skoro za darmo, to dlaczego tak drogo

Maciej Bednarek/Comperia.pl, pb
opublikowano: 15-06-2009, 14:58

Kontynuujemy naszą akcję. Portal PB oraz Comperia.pl sprawdzają, co kryje się za sloganami reklamowymi różnych instytucji finansowych. Innymi słowy, jak to, co np. słyszymy w spotach reklamowych banków, ma się do ich rzeczywistej oferty.

Razem z Comperią czytamy to, co jest napisane drobnym drukiem, aby pomóc Wam podjąć właściwe decyzje inwestycyjne. Nie biegajcie po mieście w poszukiwaniu najlepszych ofert albo lup. Przysyłajcie swoje propozycje do „wyhaczenia” na adres: wyhaczamyreklamy@pb.pl, a my wspólnie z Comperią sprawdzimy, co w trawie piszczy.

Wyhaczamy reklamy: Dziś reklama telewizyjna konta Nordea Spectrum
Prowadzenie konta, wypłaty z wszystkich bankomatów oraz przelewy przez Internet są za darmo – to zalety konta Nordea Spectrum w Nordea Banku. Tyle można dowiedzieć się z 15-sekundowego spotu reklamowego. W końcówce filmu pojawia się jeszcze komunikat napisany drobnym drukiem. Niestety, w tak krótkim czasie niezwykle trudno jest zapoznać się z jego treścią. Oceńmy zatem, czy bez tej informacji reklama jest rzetelna i nie wprowadza potencjalnych klientów w błąd.

Okazuje się, że jedynie za informacją o bezpłatnych wypłatach z bankomatów i przelewach elektronicznych nie kryją się ukryte gwiazdki. Prowadzenie konta Nordea Spectrum również kosztuje 0 zł – jak mówi reklama – ale dopiero po spełnieniu określonego warunku; trzeba je zasilać kwotą co najmniej 1,5 tys. zł miesięcznie. Przez trzy miesiące od momentu otwarcia rachunku klient nie płaci za jego prowadzenie. Po tym czasie system sprawdza, czy średnie miesięczne wpływy z ostatnich 3 miesięcy wynosiły średnio po 1,5 tys. zł. Klient w pierwszym miesiącu może na przykład nie zasilić konta, w drugim wpłacić 1,5 tys. zł, a w trzecim 3 tys. zł. Ważne jest, by w ciągu trzech miesięcy na konto wpłynęło 4,5 tys. zł nowych środków. Jeżeli ten warunek nie zostanie spełniony, bank pobierze wstecz opłatę za prowadzenie rachunku – 8 zł miesięcznie. Tym samym konto reklamowane jako bezpłatne, okaże się kosztowne.

Formalnie do rzetelności reklamy nie można się przyczepić – warunki darmowego prowadzenia konta są opisane właśnie drobną czcionką na końcu spotu.

Maciej Bednarek
Comperia.pl

Porównaj kredyty hipoteczne, samochodowe i gotówkowe oraz karty kredytowe i lokaty bankowe na stronach doradca.pb.pl!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Bednarek/Comperia.pl, pb

Polecane