Wyławianie kandydata

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 10-03-2014, 00:00

Rekrutacja: Internet coraz bardziej dystansuje inne metody poszukiwania pracowników

Do rekrutacji przez internet przekonuje pracodawców łatwość i zautomatyzowanie obsługi, dostępność przez całą dobę, duża skuteczność, dostęp do dużych baz aktywnych kandydatów i wiele innych usług, które oferują serwisy pracy. Do najważniejszych z nich należą selekcja kandydatów oraz doradztwo rekrutacyjne.

— Staramy się sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed rekruterami rynek pracy, a ich największe bolączki to otrzymywanie niewielu aplikacji, które spełniają potrzeby pracodawcy, kłopot z dotarciem do najlepszych kandydatów w branży oraz nieefektywność czasowa i kosztowa rekrutacji. Dlatego oferujemy klientom wiele możliwości wyróżnienia oferty — mówi Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj.

Chodzi np. o wyróżnienie ogłoszenia dzięki grafice z napisemsuperoferta, umieszczeniu go na stronie głównej albo wyróżnienie logotypem, co zwiększa rozpoznawalność marki i zwiększą szansę na to, że z ofertą zapozna się jak najwięcej kandydatów. Podobnie działa oferta dnia z linkiem do ogłoszenia w centralnej części strony głównej.

Przyciągnąć wizerunkiem

Coraz częściej pracodawcy chcą łączyć rekrutację z budowaniem wizerunku. Jedną z możliwości na Pracuj.pl jest publikacja prezentacji pracodawcy, zawierającej m.in. opis wyma gań stawianych kandydatom, sposobu starania się o pracę, możliwości rozwoju pracowników. Z kolei serwis GoWork.pl proponuje „Złoty profil”, którego częścią jest forum o pracodawcach. Obok dyskusji byłych lub obecnych pracowników pracodawca może podjąć z nimi dialog i publikować ogłoszenia w sprawie pracy lub zmieścić informacje o firmie, co pomaga budować wizerunek marki.

— Pracownik, który trafi na ofertę pracy w tym portalu, może jednocześnie uzyskać informacje o strukturze firmy, panującej w niej atmosferze, wartościach, którymi kieruje się przedsiębiorstwo — twierdzi Michał Szymański z GoWork. W Monsterpolska.pl ciekawym rozwiązaniem jest Career Ad Network, który pozwala przekształcać ofertę pracy w reklamę behawioralną docierającą do pasywnych kandydatów. Firmy mogą tu też szukać kandydatów, wykorzystując sponsoring newslettera wysyłanego do użytkowników serwisu.

— Proponujemy również tzw. target mail dla konkretnej oferty pracy, wysyłany do kandydatów o ściśle zdefiniowanych kryteriach — informuje Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl. Inne usługi tego serwisu to np. kampanie bannerowe, publikacja profilu firmy, tzw. partner mail, kampanie na portalach społecznościowych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Coraz częściej kampanie rekrutacyjne wyglądają podobnie jak marketingowe i korzystają z podobnych narzędzi. Różni je tylko cel. Analizujemy zachowanie kandydatów i doradzamy klientom, jakie narzędzia wybrać, aby dotrzeć do właściwych osób — dodaje Małgorzata Majewska.

Nadążyć nad zmianami

Portale rekrutacyjne muszą nadążać za wymaganiami użytkowników.

— To przede wszystkim osoby aktywne on-line, chętnie korzystające z portali społecznościowych, chociaż z większą ostrożnością niż w latach poprzednich, oraz z mobilnych urządzeń praktycznie do wszystkiego, w tym do szukania pracy. Rekrutacja staje się więc procesem, w którym pracodawca musi być z ofertą pracy tam, gdzie jest potencjalny kandydat. A aplikacja musi być prosta i intuicyjna — mówi Małgorzata Majewska.

Coraz częściej stosuje się też do rekrutacji aplikacje mobilne.

— Według naszych danych co dwie minuty ktoś dodaje ofertę z naszego serwisu do „ulubionych” w swoim telefonie — twierdzi Elżbieta Flasińska.

Są też rozwiązania wspierające systemy rekrutacji — od publikacji ogłoszenia przez zbieranie i selekcję dokumentów aplikacyjnych, opisywanie kandydatów i komunikację z nimi po monitoring ich opinii i raportowanie. Zastępują zatem pracę nawet kilku osób.

— Oferujemy również „Spotkania on-line”, dzięki którym rekruterzy mogą przeprowadzić wideorozmowę z kandydatem za pomocą systemu rekrutacyjnego — to pierwsze takie rozwiązanie na naszym rynku. Jak pokazały opinie testujących, wdrożenie tego narzędzia przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy podczas rekrutcji — mówi Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający firmy eRecruitment Solutions.

Od niedawna korzystający z eRecruitera mogą też mobilnie rekrutować przy pomocy smartfonów czy tabletów, bo system jest dostępny na urządzenia z systemami Android oraz IOS. Zdaniem Małgorzaty Majewskiej serwisy rekrutacyjne będą coraz bardziej wykorzystywały rozwiązania mobilne i społecznościowe. Portale będą się też coraz bardziej specjalizowały i rozszerzały ofertę employer brandingu.

— Portale pracy będą ewoluowały tak, aby kandydaci mogli jeszcze szybciej i łatwiej składać podania — podsumowuje Małgorzata Majewska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane