Wyniki właściciela Zary ciągle w górę

opublikowano: 11-09-2019, 09:23

Pierwsze półrocze 2019 r. okazało się udane dla hiszpańskiego giganta rynku odzieżowego, koncernu Inditex. Właściciel popularnej marki Zara i sieci detalicznej pod tym szyldem wypracował zarówno wyższe przychody, jak i zyski.

Zysk netto Inditexu w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. wzrósł do 1,55 mld EUR z 1,41 mld w analogicznym okresie 2018 r. 

Zobacz więcej

Sklep Zara, marki należącej do Inditex, największego na świecie detalisty odzieżowego

fot. Bloomberg

Sprzedaż zwiększyła się o 7 proc. do 12,82 mld EUR wsparta przez wzrost wszystkich marek w regionie. W ujęciu LfL (oparta o działające placówki na rynku od przynajmniej 12 miesięcy), sprzedaż wzrosła o 5 proc.

Marża brutto wyniosła w I półroczu 2019 r,. 56,8 proc. wobec 56,7 proc. rok wcześniej. 

Inditex szacuje, że sprzedaż LfL wzrośnie w całym 2019 r. o 4 do 6 proc. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu