Wyniki nie poprawiły notowań H&M

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 30-03-2006, 00:00

Dobre rezultaty w pierwszym kwartale roku obrachunkowego nie wsparły w środę notowań spółki Hennes & Mauritz (H&M). Kurs akcji największego europejskiego detalisty odzieżowego, obecnego również w Polsce, spadał na giełdach w Sztokholmie i we Frankfurcie nawet o prawie 3 proc. Szwedzki gigant w zakończonym w lutym kwartale obrachunkowym zanotował 21-procentowy wzrost zysku netto, do 1,81 mld SEK (230 mln USD). To wynik nieco niższy od prognozowanego przez analityków (1,86 mld SEK). Przychody wzrosły o 20 proc., osiągając 15,1 mld SEK.

Na znaczącą poprawę rezultatów wpłynęło otwarcie nowych sklepów w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. Łącznie H&M ma ich 1196, o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Dynamiczniejszy w porównaniu z przychodami wzrost zysków to także zasługa spadku cen tekstyliów sprowadzanych głównie z Azji.

Tegoroczna stopa zwrotu z akcji H&M wynosi 9 proc. Słaby był również ubiegły rok. Papiery spółki przyniosły tylko 17-procentowy zysk w porównaniu z 27-procentową zwyżką notowań Inditeksu, największego rywala spółki. W 2006 r. hiszpański konkurent zyskuje ponad 13 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu