Wyniki VRG znacznie lepsze od oczekiwań. W 2026 r. spółka chce osiągnąć trwałą rentowność segmentu odzieżowego

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2025-11-14 07:18

Grupa VRG chce, by segment odzieżowy osiągnął trwałą rentowność począwszy od 2026 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W III kwartale 2025 r. VRG, właściciel m.in. marki Vistula i sieci salonów jubilerskich W. Kruk, zwiększył przychody o 11,1 proc. r/r do 346 mln zł, wynik EBITDA o 25 proc. do 57,2 mln zł (7,5 proc. powyżej konsensu prognoz analityków), a zysk netto wyniósł 12,4 mln zł (+22 proc. r/r i o jedną piątą więcej od konsensu).

"Grupa VRG pozytywnie ocenia efekty zmian wdrożonych w segmencie odzieżowym (obejmującym marki Vistula, Bytom i Wólczanka) w latach 2024–2025, których rezultaty są wyraźnie widoczne w 2025 r. Rok 2026 będzie okresem kontynuacji przyjętego kierunku, doskonalenia operacyjnego i utrwalania uzyskanych efektów. Sieć sprzedaży po przeprowadzonej optymalizacji jest bardziej efektywna, dlatego działania koncentrować się będą na dalszym wzroście sprzedaży, poprawie jakości kolekcji oraz efektywnym marketingu, a w efekcie wzroście rentowności marek" - napisano w raporcie.

"Celem nadrzędnym jest osiągnięcie trwałej rentowności segmentu odzieżowego począwszy od 2026 roku" - dodano.

Nowy element w biznesie jubilerskim grupy VRG

Grupa poinformowała że w segmencie jubilerskim w 2026 roku będzie kontynuować rozwój marek W.Kruk oraz Lilou, koncentrując się na dalszym wzroście przychodów i masy marży.

"W przypadku marki Lilou priorytetem będzie rozwój sieci sprzedaży oraz wykorzystanie potencjału tej marki w uzupełnieniu oferty grupy. Priorytetem dla całego segmentu pozostanie utrzymanie wysokiego poziomu rentowności oraz dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej" - podała spółka.

Jak podano, w 2025 roku planowane wydatki inwestycyjne grupy VRG są szacowane na poziomie ok. 42 mln zł. Będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, między innymi w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek grupy.

Plany w zakresie funkcjonowania sieci stacjonarnej w 2026 roku zakładają wzrost łącznej powierzchni handlowej do poziomu około 50 tys. m kw. powierzchni handlowej, w tym około 32 tys. m kw. stanowić będzie powierzchnia sklepów segmentu odzieżowego, a około 18 tys. m kw. powierzchnia sklepów segmentu jubilerskiego (nie dotyczy sklepów marki Lilou).

Na koniec 2025 roku łączna powierzchnia handlowa segmentu odzieżowego ma wynieść 33.198 m kw. Planowana powierzchnia handlowa segmentu jubilerskiego na koniec roku wyniesie 16.013 m kw.

Wyniki VRG po trzech kwartałach 2025 r.

Po trzech kwartałach 2025 roku przychody ze sprzedaży grupy w I półroczu 2025 roku wyniosły 1,017 mld zł wobec 930,5 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 174,3 mln zł i był wyższy o 11,8 proc. niż w poprzednim roku. Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 47 mln zł w porównaniu do 40,6 mln zł rok wcześniej.

Grupa na koniec III kwartału 2025 roku posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 478 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler Milano i W.Kruk.