Wyniki w USA mogą dać kopa giełdom

Kamil Zatoński
opublikowano: 08-10-2009, 05:51

Trzy miesiące temu sypnęło niespodziankami. Teraz nie będzie tak łatwo wywołać zachwyt amerykańskich inwestorów.

Wczoraj sieć handlowa Costco jako pierwsza z amerykańskich spółek pochwaliła się wynikami trzeciego kwartału. Jej zysk na akcję był o 8 proc. wyższy od prognoz analityków, a przychody okazały się porównywalne zarówno z oczekiwaniami, jak i z rezultatami sprzed roku. Późnym wieczorem zostały zaprezentowane wyniki aluminiowego giganta — Alcoa. Inwestorzy liczyli na niespodziankę.

Maja Goettig, ekonomistka Banku BPH, nie ma wątpliwości, że lepsze od oczekiwań wyniki firm mogą poprawić nastroje inwestorów. Mogą stać się impulsem do kontynuacji w czwartym kwartale wzrostów na światowych giełdach, po tym jak seria gorszych danych makro z USA nieco podkopała oczekiwania na szybkie wyjście światowej gospodarki z recesji. Podobnego zdania jest Przemysław Kwiecień, analityk DM XTB.

— Na tym etapie cyklu koniunkturalnego nawet utrzymanie wyników z poprzedniego kwartału będzie dobrym rezultatem. Gdyby okazały się zauważalnie lepsze, mogą dać sygnał do dalszych wzrostów kursów akcji. Rynek oceni to jednak najwcześniej po wynikach banków w końcu przyszłego tygodnia, a nie po wynikach producenta aluminium Alcoa, które mają znaczenie tylko symboliczne — uważa analityk XTB.

Specjaliści podkreślają, że inwestorzy zareagują pozytywnie na sezon wyników tylko wówczas, jeśli okaże się, że lepsze od prognoz rezultaty są konsekwencją poprawy przychodów, a nie redukcji kosztów (np. cięcia zatrudnienia czy inwestycji).

W Polsce sezon wyników trzeciego kwartału rozpocznie się 26 października od raportu Banku Millennium.

Więcej w czwartkowym "Pulsie Biznesu".

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane