Wyższa wycena Dino, niższa Eurocashu

opublikowano: 03-07-2018, 12:09

Analitycy Haitong Banku zaktualizowali rekomendacje dla akcji spółek z sektora detalicznego. Zalecenie dla Dino Polska podniesiono ze sprzedaj do neutralnie, rekomendacja dla Eurocashu nie zmieniła się i wciąż brzmi "neutralnie".

Cena docelowa Dino poszła jednak w górę - z 70 do 95,1 zł, dla Eurocashu spadła natomiast z 26,7 do 23,5 zł.

"Większość uczestników rynku oczekuje, że zakaz handlu będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost. Powinien on jednak doprowadzić do pewnych przetasowań w strukturze rynku, ponieważ handel internetowy, punkty usługowe i małe sklepy prawdopodobnie odbiorą kawałek tortu dużym supermarketom i hipermarketom. Na froncie makroekonomicznym sytuacja wydaje się wciąż dosyć korzystna" - napisano w uzasadnieniu.

Zdaniem analityków wszelkie spekulacje na temat zwiększenia intensywności kampanii promocyjnych i podniesienia wydatków na reklamę przez sieci dyskontowe nie odbiją się w istotny sposób na kosztach krańcowych, ponieważ polskie sieci spożywcze notują wysokie marże brutto z uwagi na znacząco niższy wzrost hurtowych cen żywności niż wzrost cen detalicznych. 

"Zgodnie z tym, co mówi rynkowi Dino, jak dotąd wpływ zakazu jest marginalny, ponieważ dzięki intensywnym kampaniom marketingowym klienci sieci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe i przenoszą zakupy na inne dni tygodnia. To pozwala Dino w pełni odrobić straty poniesione w niedziele niehandlowe" - dodano.

Analitycy Haitong Bank zwracają uwagę, że przed wprowadzeniem zakazu ok. 8 proc. sprzedaży spółki generowane było w niedzielę i według niej zakupy te przeniosły się w większości na piątki i soboty. Dino zauważa ograniczenie zakupów dokonywanych pod wpływem impulsu, co zostało całkowicie zrównoważone przez wyższe wydatki na inne produkty w inne dni tygodnia. Ogólnie analitycy nie spodziewają się, by zakaz handlu stanowił przeszkodę dla Dino w realizowaniu strategii ekspansji spółki i wykorzystywania nisz rynkowych tam, gdzie nasycenie sklepami jest mniejsze. 

"Najnowsze dane dotyczące sprzedaży małych sklepów sugerują, że wciąż pozostaje dla nich miejsce na rynku. Ponadprzeciętny wzrost sprzedaży w sklepach ogólnospożywczych, których wiele jest franczyzobiorcami Eurocash, pokazuje kierunek, w którym spółka chce się rozwijać" - napisano w raporcie.

Analitycy są zdania, że mając świadomość kurczącego się udziału w tradycyjnym formacie, Eurocash będzie się starał zaoferować swoim klientom integrację do nowoczesnych formatów lub działać jako konsolidator rynku. W przyszłości, poprzez frisco.pl, firma może potencjalnie stać się jednym z liderów na rynku e-spożywczym.

Raport wydano  2 lipca o godz. 8.16. 

Jego treść dostępna jest w załączniku.

 03_07_Haitong_Bank_JMT_DNP_EUR_IMPORTANT_DISCLOSURES

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane