Wyższa wycena Dino, niższa Eurocashu

Analitycy Haitong Banku zaktualizowali rekomendacje dla akcji spółek z sektora detalicznego. Zalecenie dla Dino Polska podniesiono ze sprzedaj do neutralnie, rekomendacja dla Eurocashu nie zmieniła się i wciąż brzmi "neutralnie".

Cena docelowa Dino poszła jednak w górę - z 70 do 95,1 zł, dla Eurocashu spadła natomiast z 26,7 do 23,5 zł.

Zobacz więcej

Wartość oferty Dino Polska wyniosła 1,65 mld zł.

"Większość uczestników rynku oczekuje, że zakaz handlu będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost. Powinien on jednak doprowadzić do pewnych przetasowań w strukturze rynku, ponieważ handel internetowy, punkty usługowe i małe sklepy prawdopodobnie odbiorą kawałek tortu dużym supermarketom i hipermarketom. Na froncie makroekonomicznym sytuacja wydaje się wciąż dosyć korzystna" - napisano w uzasadnieniu.

Zdaniem analityków wszelkie spekulacje na temat zwiększenia intensywności kampanii promocyjnych i podniesienia wydatków na reklamę przez sieci dyskontowe nie odbiją się w istotny sposób na kosztach krańcowych, ponieważ polskie sieci spożywcze notują wysokie marże brutto z uwagi na znacząco niższy wzrost hurtowych cen żywności niż wzrost cen detalicznych. 

"Zgodnie z tym, co mówi rynkowi Dino, jak dotąd wpływ zakazu jest marginalny, ponieważ dzięki intensywnym kampaniom marketingowym klienci sieci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe i przenoszą zakupy na inne dni tygodnia. To pozwala Dino w pełni odrobić straty poniesione w niedziele niehandlowe" - dodano.

Analitycy Haitong Bank zwracają uwagę, że przed wprowadzeniem zakazu ok. 8 proc. sprzedaży spółki generowane było w niedzielę i według niej zakupy te przeniosły się w większości na piątki i soboty. Dino zauważa ograniczenie zakupów dokonywanych pod wpływem impulsu, co zostało całkowicie zrównoważone przez wyższe wydatki na inne produkty w inne dni tygodnia. Ogólnie analitycy nie spodziewają się, by zakaz handlu stanowił przeszkodę dla Dino w realizowaniu strategii ekspansji spółki i wykorzystywania nisz rynkowych tam, gdzie nasycenie sklepami jest mniejsze. 

"Najnowsze dane dotyczące sprzedaży małych sklepów sugerują, że wciąż pozostaje dla nich miejsce na rynku. Ponadprzeciętny wzrost sprzedaży w sklepach ogólnospożywczych, których wiele jest franczyzobiorcami Eurocash, pokazuje kierunek, w którym spółka chce się rozwijać" - napisano w raporcie.

Analitycy są zdania, że mając świadomość kurczącego się udziału w tradycyjnym formacie, Eurocash będzie się starał zaoferować swoim klientom integrację do nowoczesnych formatów lub działać jako konsolidator rynku. W przyszłości, poprzez frisco.pl, firma może potencjalnie stać się jednym z liderów na rynku e-spożywczym.

Raport wydano  2 lipca o godz. 8.16. 

Jego treść dostępna jest w załączniku.

 03_07_Haitong_Bank_JMT_DNP_EUR_IMPORTANT_DISCLOSURES

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wyższa wycena Dino, niższa Eurocashu