Jak ograniczyć koszty w firmie? Dwa proste narzędzia

  • Materiał partnera
opublikowano: 20-02-2019, 11:49
aktualizacja: 21-02-2019, 11:49

Outsourcing i chmura faktur to najprostsze narzędzia do wprowadzenia w firmie oszczędności i cięcia kosztów. Najchętniej korzystają z tych rozwiązań małe i średnie firmy, ale to także świetne rozwiązania dla dużych przedsiębiorców.

- Outsoursing jako narzędzie i model w prowadzeniu biznesu ma swoich zwolenników i oponentów. W niektórych branżach sprawdza się lepiej, w innych gorzej. Nie ma reguły, ale są dobre praktyki, szczególnie, gdy małe i średnie firmy szukają dla siebie optymalnych rozwiązań, które mogą podnieść rentowność i efektywność biznesu – przekonuje Paweł Zbiegniewski, kierownik ds. Projektów Marketingowych DMR-Departament Marketingu Idea Bank.

Biuro za free

Koszt wynajmu, czy eksploatacji powierzchni biurowej jest nieuniknioną pozycją dla większości firm. Wynajęcie własnego biura, w zależności od potrzeb, liczby pracowników, lokalizacji to wydatek rzędu minimum kilku tysięcy złotych miesięcznie plus koszty eksploatacji, kawy, wyposażenia. Jednak nie każda firma musi mieć własne biuro. Mikro i małe przedsiębiorstwo może rozwiązać ten problem inaczej, a nawet zredukować do zera koszty funkcjonowania w ekosystemie rynkowym.

Pomaga w tym Idea Bank. Jego klienci, którzy prowadzą biznes w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach lub Krakowie mogą już od 4 lat korzystać z innowacyjnego rozwiązania jakim jest Idea Hub. - Dzięki niemu mały przedsiębiorca może wynająć na swoje potrzeby salkę konferencyjną, w której zorganizuje własne spotkanie z kontrahentami, czy klientami – tłumaczy Zbiegniewski. - W wybranych lokalizacjach może skorzystać z mini studia fotograficznego, aby zrobić zdjęcia do oferty, na stronę www, prezentacji. Wziąć udział w merytorycznych spotkaniach, szkoleniach, prelekcjach organizowanych przez nasz bank, a co najważniejsze - być online dzięki dostępowi do sieci przez wi-fi. Na „wyposażeniu” takiego biura jest też oczywiście kawa i herbata – dodaje.

Kierownik podkreśla jednak, że to, co tacy mobilni przedsiębiorcy cenią najwyżej, to dostęp na miejscu do doradców bankowych i całego wachlarza ofertowego i produktowego. 

W I kwartale tego roku zostanie uruchomiony w Gdańsku nowy format dostępnej dla klientów przestrzenia coworkingowej – Idea Spot. Będzie to miejsce, w którym klienci będą mogli korzystać z możliwości, jakie daje Idea Hub, zyskają jednak dodatkowo dostęp do doradców księgowych, factoringowych i leasingowych. - To nowa, innowacyjna formuła dostępu do najpopularniejszych produktów i usług finansowych spółek w Grupie Idea – przygotowana tak, aby przedsiębiorca mógł skupić się na swoim biznesie w otoczeniu profesjonalistów z najważniejszych obszarów finansów – deklaruje Zbiegniewski.

Biznes w chmurze

Dużym ułatwieniem w prowadzeniu biznesu jest też chmura faktur. Światowe dane Gartnera na podstawie ankiet wśród Małych i Średnich Przedsiębiorstw wskazują, że już 62 proc. firm korzysta opcji Chmury.

– Coraz więcej usług czy dokumentów wędruje ze świata fizycznego do rozwiązań chmurowych. To, co już stało się ze zwykłymi listami pocztowymi, dzieje się obecne z fakturami, terminalami płatniczymi czy kasami fiskalnymi. Widać też dynamiczny rozwój platform SaaS, z których coraz chętniej korzystają firmy z segmentu SME – mówi Grzegorz Getka z Idea Banku.

Najszybciej i najłatwiej przekonują się do chmur małe i średnie firmy - to dla nich duża wygoda i spora oszczędność czasu i pieniędzy. Getka zaznacza, że największą korzyścią z korzystanie z tego rozwiązania jest dostęp do danych zawsze i wszędzie. Firma może przyjąć płatność przez ePOS czy mPOS, a następnie udostępnić fakturę czy paragon z poziomu urządzeń mobilnych. -  Rozwiązania chmurowe zwykle są skalowalne i bezpieczniejsze, bo można wykonywać kopie zapasowe czy przywracać dane. Pozwalają na bardziej efektywną pracę, np. część pracowników może w tym samym czasie pracować nad jednym dokumentem dodatkowo korzystając z komunikatora – zauważa Getka. 

Klienci Idea Banku mogą korzystać z platformy do wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur całkowicie za darmo bez limitów. Bank udostępnił im tę usługę w lutym tego roku. - Uzyskując dostęp do platformy klienci otrzymali możliwość nielimitowanego wystawiania i wysyłania faktur do kontrahentów, połączenie z bazą REGON i rejestrem płatników VAT oraz bezpieczny sposób przesyłania danych – wymienia - Bartosz Witorzeńć, dyrektor Departamentu Departament Klienta Grupy i CRM Idea Banku. – A to nie wszystko – mają też miejsce do przechowywania faktur dochodowych i kosztowych, mogą eksportować wszystkie faktury do księgowej, za darmo wysyłać plik JPKa do urzędu i w sposób uproszczony windykować niespłacone faktury. 

Usługę uruchomiono, aby zapewnić przedsiębiorcy łatwą obsługę biznesu, bezpieczeństwo i efektywność. Platforma Chmury faktur ma charakter otwarty mogą korzystać z niej przedsiębiorcy, księgowi, konsumenci i urzędy administracji publicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PARTNERA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu