Wzrost eksportu i inwestycji zagranicznych to priorytety promocji polskiej gospodarki

(Paweł Kubisiak)
06-10-2006, 13:56

Wzrost eksportu, zwiększenie inwestycji oraz przyjazdów turystycznych, to główne priorytety promocji polskiej gospodarki .

Wzrost eksportu, zwiększenie napływu inwestycji zagranicznych oraz przyjazdów turystycznych do Polski, to główne priorytety promocji polskiej gospodarki - uważa wiceminister gospodarki Andrzej Kaczmarek.

Kaczmarek uczestniczył w piątek w konferencji Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego nt. "Gospodarcza promocja Polski za granicą - co i jak promować?".

Według Kaczmarka, administracja w niewielkim stopniu zajmuje się promocją Polski za granicą oraz promocją gospodarczą. Jej działania nie mają "określonej koncepcji oraz długookresowej strategii".

Jego zdaniem, wzrost napływu inwestycji zagranicznych do Polski jest możliwy m.in. dzięki poprawie systemu obsługi inwestorów zagranicznych, a także funkcjonowania polskich przedstawicielstw handlowych za granicą.

Podkreślił, że w Polsce brakuje instytucji promującej polski eksport. Wyjaśnił, że istnieje wiele "instrumentów wsparcia polskiego eksportu" - jak np. targi, wystawy, uzyskiwanie certyfikatów na rynkach eksportowych - ale brakuje analizy efektywności stosowanych instrumentów.

Dodał, że przygotowywany w resorcie gospodarki dokument "Strategia promocji polskiej gospodarki" będzie zawierał wskaźniki, które ocenią efektywność działań promujących polską gospodarkę.

Według wiceministra powinniśmy zachęcać turystów do odwiedzania Polski poza sezonem, aby "złagodzić niekorzystne uwarunkowania wynikające z dużej sezonowości ruchu turystycznego w Polsce".

Dla realizacji tych celów potrzebny jest rozwój badań w turystyce, systemu informacji turystycznej, wykorzystanie nowych technologii, a także rozwój konkurencyjnych produktów turystycznych.

Kaczmarek poinformował, że w najbliższym czasie minister gospodarki Piotr Woźniak powoła zespół ekspercki ds. przygotowania wieloletniego programu dla promocji marki polskiej za granicą. Będzie on ściśle współpracował z resortami kultury i spraw zagranicznych.

Dodał, że obecnie szef resortu gospodarki realizuje kilka projektów, które będą sprzyjać promocji polskiej gospodarki za granicą. Poinformował, że Polska potwierdziła swoją obecność w światowej wystawie w Saragossie w 2008 r., w Szanghaju w 2010 r. Zapowiedział też światową wystawę EXPO 2012 we Wrocławiu.(PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wzrost eksportu i inwestycji zagranicznych to priorytety promocji polskiej gospodarki