Wzrost importu miedzi do Chin mimo wyższych cen

Dorota Sierakowska, analityk surowcowy DM BOŚ
opublikowano: 08-03-2021, 11:22

Ostatnie dni na rynku miedzi przyniosły dużo zmienności i nerwowości. Cena miedzi na przełomie lutego i marca bieżącego roku koryguje niedawne spektakularne zwyżki – jednak strona popytowa także się nie poddaje. W rezultacie, notowania miedzi w Stanach Zjednoczonych obecnie walczą o utrzymanie się powyżej technicznej oraz psychologicznej bariery na poziomie 4 USD za funt.

W niedzielę, opublikowane zostały dane dotyczące handlu zagranicznego Chin za styczeń i luty 2021 roku. Jak nietrudno się domyślić, liczby pokazały znaczący wzrost aktywności Państwa Środka w tym zakresie w porównaniu do początku 2020 roku, kiedy to Chiny najmocniej odczuwały pandemię koronawirusa.

Wśród informacji pojawiły się również wyliczenia dotyczące importu miedzi do Chin. Podano, że w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku import miedzi do Chin wyniósł łącznie nieco ponad 884 tys. ton, co oznacza wzrost o około 5% w ujęciu rdr.

Na uwagę zasługuje fakt, że importerzy miedzi w Chinach mieli niesprzyjające warunki. W styczniu pojawiły się problemy z załadunkiem miedzi w portach w Chile za sprawą niekorzystnych warunków pogodowych. W lutym aktywność importerów była zaburzona przez tygodniowe obchody Nowego Roku Księżycowego. Dodatkowo, problematyczny stał się wyraźny wzrost notowań miedzi na globalnym rynku, który może uderzać w konsumpcję.

Ogólnie, odczyty dotyczące importu miedzi do Chin można interpretować pozytywnie, ponieważ pokazują one, że silny popyt na miedź w Państwie Środka się utrzymuje. Porównywanie sytuacji z tej sprzed roku mija się jednak z celem, ponieważ to właśnie początek minionego roku pokazał największe zaburzenia w globalnym handlu, wynikające z dopiero rozkręcającej się pandemii.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane