Wzrost importu ropy naftowej do Chin w marcu

Dorota Sierakowska, Analityk surowcowy DM BOŚ
opublikowano: 13-04-2021, 10:41

Notowania ropy naftowej na początku bieżącego tygodnia rosną, jednak póki co dynamika zwyżek jest niewielka. Ceny ropy naftowej gatunku WTI dotarły z powrotem do okolic 60 USD za baryłkę, podczas gdy notowania ropy Brent powróciły wyraźnie ponad 63 USD za baryłkę.

Dzisiaj rano pewnym wsparciem dla notowań ropy naftowej są informacje dotyczące handlu zagranicznego Chin. Jak pokazały dane, zarówno marcowa dynamika importu, jak i eksportu, okazała się imponująca. Co prawda tego się spodziewano, biorąc pod uwagę niską bazę porównawczą z marca poprzedniego roku, ale wzrost importu i tak pozytywnie zaskoczył.

Dane pokazały, że w marcu import ropy naftowej do Chin wyniósł łącznie 49,66 mln ton, czyli około 11,69 mln baryłek dziennie. To nieco gorszy wynik niż w lutym br. (11,73 mln baryłek dziennie), ale gdy weźmiemy pod uwagę cały pierwszy kwartał bieżącego roku, to średni dzienny import wyniesie 11,29 mln baryłek dziennie, czyli o ponad 10% więcej niż wyniósł on w I kw. 2020 r. (10,2 mln baryłek).

Dotychczasowy import ropy naftowej do Chin utrzymywał się wysoko, co wynikało m.in. ze wzmożonej aktywności przemysłu oraz rolnictwa po zimie i po przerwie wynikającej z obchodów m.in. Nowego Roku Księżycowego. Niemniej, najprawdopodobniej w kolejnych miesiącach import ropy do Chin będzie już mniejszy. Wynika to z sezonowości funkcjonowania rafinerii w tym kraju – na ogół już od kwietnia rozpoczynają one prace konserwacyjne, co przejściowo obniża ich moce produkcyjne. Poza tym, ceny ropy naftowej w ostatnich miesiącach wzrosły na tyle, że Chiny nie mają już większej zachęty do kupowania surowca w dużych ilościach z przeznaczeniem na zapasy.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane