Wzrost rentowności psuje nastroje na rynku akcji

Łukasz Stefanik, analityk rynków finansowych XTB
opublikowano: 26-02-2021, 16:30

Czwartkowa przecena na rynku akcji w USA, która była spowodowana dalszym wzrostem rentowności obligacji, wyraźnie pogorszyła nastroje. Tendencja była nadal widoczna podczas godzin nocnych na rynku azjatyckim, a główne indeksy giełdowe w Europie rozpoczęły dzień od solidnych luk spadkowych.

Co prawda pierwsze godziny handlu przyniosły odpowiedź ze strony kupujących i odreagowanie, niemniej tuż przed otwarciem handlu w Stanach Zjednoczonych i tak dominuje kolor czerwony. Część strat została wymazana, jednak główne indeksy giełdowe na Starym Kontynencie znajdują się pod kreską. Przecena na indeksie DAX została ograniczona do 0,3% (indeks odbił się ponad 200 punktów od dzisiejszego dołka), z kolei francuski CAC40 traci 0,8%, a londyński FTSE100 zniżkuje 1,66%.

Patrząc na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, nastroje także nie są najlepsze. Dzisiejsza sesja na WIG20 rozpoczęła się od solidnej luki spadkowej, a w kolejnych godzinach kupujący mają wyraźny problem z odrabianiem strat, przez co w momencie przygotowywania tego komentarza obserwujemy 1,5% przecenę. Jeżeli do końca dnia nie zobaczymy odpowiedzi ze strony popytu, dojdzie do wygenerowania sygnału spadkowego z perspektywy klasycznej analizy technicznej. Notowania znalazły się bowiem poniżej linii szyi szerokiej formacji głowy z ramionami (RGR), która zapowiada zmianę sentymentu na spadkowy.

Ostateczną podporą dla rynkowych byków może się jeszcze okazać strefa przy poziomie 1870 pkt, jednak na tę chwilę sytuacja techniczna przemawia za kontynuacją spadków. Wśród polskich blue chipów, aż 15 spółek znajduje się pod kreską, podczas gdy 5 z nich notuje wzrosty. Liderem wzrostów jest dziś Cyfrowy Polsat, a to za sprawą informacji o zawarciu warunkowej umowy sprzedaży ok. 99,99% udziałów w spółce Polkomtel Infrastruktura (cena sprzedaży wyniesie łącznie 7,07 mld PLN). Na sporym plusie znajdziemy także akcje Orange Polska, czy Alior Banku. Z kolei najgorzej wśród blue chipów radzi sobie CD Projekt, gdzie przecena przekracza 5%, sporo tracą także akcje KGHM (-4,5%).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane