Czytasz dzięki

Xiaomi tworzy nową submarkę

Chiński producent smartfonów zmienia strategię i usamodzielnia serię urządzeń Redmi. Pierwszy gadżet tej submarki ma aparat 48 MP.

Xiaomi wchodzi w kolejny etap rozwoju i reorganizuje zarządzanie markami. Spółka ogłosiła, że Redmi stanie się niezależną i samodzielną marką smartfonów. Do tej pory była to nazwa jednej z serii chińskich gadżetów. Szefem nowej marki został Lu Weibing.  

Redmi ma się skupić na rynku e-commerce i sprzedawaniu smartfonów z niższej półki cenowej. Oznacza to, że Xiaomi będzie się mogło skoncentrować na oferowaniu gadżetów określanych jako "high-end" i prowadzeniu fizycznych sklepów. Na pierwszym produkcie sygnowanym nową submarką pojawił się napis „Redmi by Xiaomi”, który umieszczono na tylnej części obudowy.  

Chińczycy zapewnili Redmi mocne wejście, bo obok pierwszego modelu media po prostu nie mogły przejść obojętnie. Redmi Note 7 wyposażony został w 6,3-calowy wyświetlacz Full HD i procesor Qualcomm Snapdragon 660, ale największą uwagę przyciągnął aparat z matrycą o rozdzielczości 48 MP. Smartfon pojawi się najpierw w Chinach, później w Indiach, a następnie na innych rynkach kluczowych dla Xiaomi.  

Zresztą nie tylko aparat przyniósł Note 7 rozgłos, ale także cena, która po przeliczeniu oscyluje wokół 150 USD. Serwis ZDNet podkreśla, że Xiaomi pakuje 48 MP w budżetowy smartfon, a The Verge szybko zauważył, że klienci otrzymają sporo pikseli za grosze.  

To jednak nie wszystkie informacje o Xiaomi, bo ostatni tydzień był dla koncernu intensywny ze względu na giełdową zadyszkę. Od wtorku do czwartku notowania spółki na giełdzie w Hongkongu spadły o 17 proc., przez co kapitalizacja rynkowa zmniejszyła się o ponad 6 mld USD. Agencja Bloomberg informuje, że może to być skutek sprzedaży akcji przez inwestorów, którzy wsparli firmę na początku jej działalności.  

Koncern ogłosił jednocześnie, że w najbliższych pięciu latach planuje zainwestować równowartość 1,5 mld USD w prace nad rozwojem sztucznej inteligencji i usług z zakresu internetu rzeczy. Wszystko po to, żeby uniezależnić się od zmienności na rynku smartfonów. Xiaomi zapowiada także dalszą ekspansję w Europie. Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w trzecim kwartale poprzedniego roku chińska firma zajmowała czwarte miejsce na liście największych dostawców smartfonów na świecie z wynikiem 34,3 mln sztuk. Wyżej były jedynie Samsung, Huawei i Apple.  

Xiaomi to chiński producent gadżetów, który założony został przez Lei Juna niespełna 9 lat temu, ale szturmem wdarł się na lokalny rynek smartfonów, zdobywając jednocześnie wysoką pozycję w globalnych zestawieniach. Do Polski markę wprowadził ponad dwa lata temu dystrybutor, giełdowa spółka ABC Data. 

W grudniu poprzedniego roku odbyło się oficjalne otwarcie piątego autoryzowanego sklepu Mi Store w Polsce. Do punktów sprzedaży w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu dołączyły Katowice. Otwarcie kolejnych planowane jest jeszcze w 2019 r.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane